اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به انتشار متنی که از آن به عنوان «بیانیه‌ی جمعی از دانشجویان این دانشگاه در واکنش به استعفای دکتر غلامحسین خواجه» نام برده شده است، توضیحاتی ارایه داد.

روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در این بیانیه عنوان کرد: 
۱- در روزهای گذشته بیانیه‌ای منتسب به دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در فضای مجازی منتشر شده است که در این بیانیه نه تنها نام هیچ کدام از تشکل‌های اسلامی ذکر نشده، بلکه فاقد هرگونه امضا از سوی دانشجویان این دانشگاه است؛ از این رو روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز بر خود لازم می‌داند توضیحاتی را درباره‌ی این بیانیه‌ی غیرواقعی و سراسر کذب که می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی شده و نگرانی دلسوزان حوزه‌ی آموزش عالی و همچنین مردم شریف استان را به دنبال داشته باشد ارایه کند؛ هرچند این اطمینان وجود دارد که مردم شریف خوزستان فریب این‌گونه مطالب کذب را نخواهند خورد.

۲- در این بیانیه اشاره شده است که دلیل استعفای رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز پایان دوره‌ی خدمت وی در دانشگاه می‌باشد؛ حال آنکه بر اساس ابلاغ حکمی از سوی دکتر منصور غلامی وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر خواجه در آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهارسال دیگر در سمت رئیس این دانشگاه ابقا شده‌اند که هنوز دوسال از مدت مسئولیت وی در این سمت باقی مانده است.

۳- از سوی دیگر در این بیانیه استعفای رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز فرار از پاسخ‌گویی به آسیب‌های چندسال اخیر در دانشگاه ذکر شده است و نه اعتراض به تصمیم استانداری خوزستان نسبت به واگذاری اراضی کوی دانشگاه به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برای ساخت جایگاه فرود بالگرد! و این در حالی است که مستندات مکاتبات ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز دراعتراض به این امر به وزارت علوم، استانداری و... موجود و قابل ارائه است.

۴- تاکید این بیانیه به رتبه‌ی علمی دانشگاه نیز جای تعجب دارد که نگارندگان از آخرین رتبه‌ی این دانشگاه که براساس ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در سال ۱۳۹۹، دانشگاه شهید چمران اهواز با ۱۲ پله ارتقا جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور به لحاظ آموزشی، علمی، پژوهشی قرار گرفته است‌، بی اطلاع‌اند؛ که این مهم را به واقع می‌توان حاصل تلاش بی وقفه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه دانست.

۵- در بیانیه‌‌ی منتسب به دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به موضوع انحلال تشکل‌های دانشجویی اشاره شده است.  بر اساس مستندات در شش سال گذشته نه تنها هیچ‌یک از تشکل‌های اسلامی دانشگاه منحل نشده است بلکه در سال قبل با وجود همه‌گیری بیماری کرونا تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار کننده بیش از ۲۰۰ برنامه بوده‌اند و اکنون ۶۴ انجمن علمی دانشجویی، ۹ کانون فرهنگی، هنری و مذهبی و ۱۰ کانون اجتماعی دانشجویی در این دانشگاه فعالیت دارند و هیچ‌گاه مانعی بر سر راه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان وجود نداشته است.

در پایان بار دیگر ضمن احترام به حق قانونی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه نسبت به نقد منصفانه‌‌ی عملکرد رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه بر این نکته تاکید می‌شود که مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز همواره شنونده‌ی رهنمودها و انتقادات سازنده‌ی دلسوزان جامعه‌ی دانشگاهی استان و این دانشگاه بوده‌ و از هیچ تلاشی برای پیشرفت و ارتقای جایگاه این دانشگاه فروگذار نبوده‌اند و همواره دفاع از حقوق جامعه‌ی علمی دانشگاه شهید چمران اهواز را وظیفه‌‌‌ی خود دانسته‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار