شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
باتوجه به اعلام بازگشایی مدارس درسوم مهر؛
شوشان - میثم فروغی نیا:

دیروز مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد آیین بازگشایی مدارس این استان در سوم مهر ماه برگزار میشود .

باتوجه به اینکه هیچ کس مخالفتی با این کار ندارند اما باید توجه داشت که ایمنی دانش آموزانی که هیچ واکسنی دریافت نکرده اند در هاله ای از ابهام است وخانوده های بسیاری هستند که هنوز واکسنی دریافت نکرده وبسیاری دیگر حتی به واکسن ورعایت موارد بهداشتی اعتقادی ندارند واین موضوع در اطراف همه ما هسشت وبارها خودما به انها رعایت موارد را گوشزد کرده ایم .

اما چگونه باید خاطر جمع بود که در مدراس هیچ اتفاقی برای کودکان ودانش آموزان نمی افتد؟

دانش اموزانی که قدرت مقابله آنها با کرونا بسیار کمتر از بزرگسالان است و کوچکترین اتفاقی خانواده ای را تا ابد در پشیمانی و ناراحتی فر وخواهد برد.

باتوجه به اینکه رفتن به مدرسه یکی از مواردی که همه برآن اتفاق نظر دارند اما قبل از هر چیز می بایست که قدرت ایمنی جمعی هر خانوده قبل از فرستادن دانش اموزان شان به مدرسه مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا خانوده واکسن دریافت کرده یا که خیر ؛ و اینکه تا چه اندازه رعایت موارد بهداشتی در میان آنها رعایت شده است که این موارد از اهم واجبات برای بازگشایی مدارس میتواند مورد سنجش باشد که تا به امروز مسئولان فقط وفقط در فکر بازگشایی مدارس هستند وکوچکترین حرفی از رصد موارد بهداشتی خانوده ها از سوی مسئولین آموزشی به میان نیامده است.

کافی است که خانوده ای در هر مدرسه کمترین ارزشی برای رعایت پروتکل های بهداشتی قائل نباشد آن وقت است که هر چیزی که کاشته ایم پنبه خواهد شد و همه مدرسه و اولیای ان را را تحت تاثیر قراب  خواهد داد.

پس لازم است قبل از اینکه جو بازگشایی مدارس همه مسئولین را بگیرد ابتدا به موارد بهداشتی و رعایت آن از سوی اولیای دانش اموزان بیندیشند بعد ازآن تصمیم بگیرند که چه باید بکنند.

لذا باتوجه به اینکه حرکات ویروس را نمیتوان از قبل پیش بینی کرد وبا عنایت به اینکه در ماه های گذشته پاندمی های متعدد با نمونه های مختلف ویروس را تجزبه کرده ایم و بسیاری زا مردم درگیر آن شدند لازم است ایمنی جمعی در هر مدرسه به صورت مجزا از سوی مدیران مدارس مورد بررسی قرار گیرد پس از آن تصمیم گرفت که چه کاری باید صورت پذیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار