شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
فرمانده انتظامی خوزستان از افزایش ۲۴ درصدی کشفیات مواد مخدر و سلاح‌های جنگی در سطح استان خبر داد.
سردار سیدمحمد صالحی در آیین صبحگاه مشترک یگان‌های نیروهای مسلح که امروز (۱۷ مهرماه) به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال، هفته ناجا با شعار "پلیس هوشمند و امنیت پایدار" آغاز شده است؛ در سال‌های اخیر نیروی انتظامی ایران چشم‌انداز خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی و متناسب با شرایط روز، انتخاب کرده است و به عنوان یک محور در مسیر روشن و در راستای شعار سال به آحاد جامعه خدمت می‌کند.

وی افزود: این هفته فرصت مغتنمی برای ارائه و نمایش قابلیت‌های ناجا به جامعه و درک مشارکت‌های عمومی در برقرار نظم و امنیت و تلاش‌ها و ایثارگری‌های بی وقفه و شبانه‌روز آن‌ها است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب به مولفه‌های مختلفی از جمله هوشمندسازی نیاز داریم؛ هوشمندسازی، تامین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت از مهم‌ترین مولفه‌های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

وی بیان کرد: پلیس هوشمند و امنیت پایدار، برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که می‌فرماید مردم می‌خواهند ناجا قوی و مقتدر، هوشمند و پیچیده باشد.

صالحی با بیان اینکه پلیس هوشمند در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است، گفت: پیش از این نیز فرمانده ناجا در زمینه تاثیر هوشمندسازی و پلیس‌های تخصصی گفته است که در مجموعه عظیم نیروی انتظامی با وجود ماموریت‌های بسیار می‌طلبد که در ارائه خدمات به مردم تحول ایجاد کرد و خدمت‌رسانی با سرعت و دقت بیشتر و با بهره‌برداری از فناوری‌های روز انجام شود. در کنار هوشمندسازی، چابک‌سازی و مقتدرسازی نیز از راهبردهای اصلی پلیس است از این رو ارتقای سطح آموزش همکاران یکی از راه‌های رسیدن به هوشمندسازی است.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: دو سال است که جامعه ما درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا است و نیروی انتظامی نیز تمامی ظرفیت‌های درمانی و بیمارستانی خود را برای ارائه خدمت به مردم در اختیار متولیان امر درمان قرار داده است و در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل ترددها، مقابله قاطع با سوداگران و احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و درمانی نیز حضور فعال داشته است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در خصوص مشکلات و بی‌نظمی‌های اخیر که در خوزستان رخ داد، با برخورد قاطعانه با هنجارشکنان، تلاش کرده است که رضایتمندی و احساس امنیت در جامعه افزایش یابد تا ناامن‌کنندگان محیط زندگی و کسب و کار مردم، پیام اقتدار و قاطعیت نظام را به درستی دریافت کنند.

صالحی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی خوزستان در شش ماه نخست امسال، گفت: در نیمه نخست امسال در حوزه برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح‌های کنترل محورهای مواصلاتی برای پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح خوزستان و کشفیات مواد مخدر، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز و قاچاقچیان سلاح و مهمات نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش کشفیات را در حوزه سلاح جنگی‌داشتیم. کشفیات قاچاق کالا و ارز نیز از نظر ارزش ریالی، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است. در راستای مقابله با اشرار و قاچاقچیان به ویژه در مرزها، مجاهدت‌های زیادی شده است و در یک ماهه اخیر شهدایی از مجموعه فرماندهی مرزبانی در راه حفظ مرزها تقدیم شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار