اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
از مواضع هسته ای تا دهه ولایت
غرب ابتدا بايد پرونده هسته اي ايران كه به سازمان ملل رفته را به آژانس انرژي اتمي بازگرداند. تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات اخير در ژنو بايد به اراده و مقاومت ملت ايران در برابر فشار و تحريم اطمينان داشته باشد.

امام جمعه اهواز: غدیر از مظلوم‌ترین اعیاد تاریخ اسلام است

امام جمعه اهواز گفت: غدیر خم از مظلوم‌ترین اعیاد تاریخ اسلام است که تا به امروز آن‌گونه که باید حق این عید اجابت نشده است. آیت‌الله سید ‌محمدعلی موسوی جزایری در آئین معنوی و سیاسی نماز جمعه امروز اهواز که در مصلای امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: هرچه بیشتر عید غدیر خم را پاس بداریم ارادت خود را به امام علی(ع) و اهل بیت(ع) ابراز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت عید غدیر خم در واقع بزرگداشت شعائر الهی است، افزود: در سال‌های اخیر کارهای بسیار خوبی در زمینه بزرگداشت عید غدیر انجام شده است اما تا رسیدن به درجه مطلوب هنوز فاصله داریم. نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مکتب اهل بیت(ع) که همان علوم آل محمد (ص) است، از بستر غدیر به دست ما رسیده است و در واقع عید غدیر کانال ارتباطی ما با اهل بیت (ع) است.

وی به 29 مهرماه روز صادرات اشاره کرد و گفت: مسئله صادرات بسیار مهم است و خوزستان با وجود منابع طبیعی بسیار از جمله کشاورزی و شیلات می‌تواند استان موفقی در زمینه تولید و صادرات باشد.

آیت‌الله جزایری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بسیار مهم است، افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌های مناطق آزاد از دیگر مناطق کمتر است، می‌تواند عامل خوبی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باشد. وی با اشاره به اینکه ما باید براساس دیپلماسی اسلامی با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم، عنوان کرد: امروز از مرز کزابه صادرات زیادی انجام می‌دهیم که این موضوع سند افزایش قیمت پول ملی در مجامع جهانی می‌شود.

امام جمعه اهواز در ادامه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی فرا خواند و گفت: خداوند را همیشه باید ناظر بر اعمال خود بدانیم تا از گناه کردن به دور بمانیم. وی به دهه ولایت اشاره کرد و افزود: در این دهه مسابقه‌ای برگرفته از کتاب نهج‌البلاغه توسط نماینده ولی فقیه در استان از شبکه خوزستان و الاهواز پخش و در انتها سوالاتی مطرح و جوایزی اهدا می‌شود.

آیت‌الله جزایری در ادامه به روز ورزش و تربیت‌بدنی اشاره کرد و گفت: ورزش در کشورهای اسلامی باید بیش از این مطرح شود، چراکه اسلام تاکید زیادی به امر ورزش کردن دارد.

وی ادامه داد: مشکلات و امراض امروزی به خاطر ورزش نکردن و ماشینی شدن زندگی مردم است. پیشرفت تکنولوژی خوب بوده ولی باعث کم‌تحرک شدن مردم در طول روز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ورزشکاران به عنوان سفیران جمهوری اسلامی در میادین مختلف جهانی به شمار می‌روند و افتخار‌آفرینی آنها باعث سرافرازی نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

امام جمعه دزفول: ايران در مذاكرات هسته اي از حق مسلم خود عقب نشيني نمي كند

امام جمعه دزفول با اشاره به مذاكرات ايران با گروه ۱+ ۵ در ژنو گفت: ايران در مذاكرات هسته اي از حقوق مسلم خود عقب نشيني نخواهد كرد. حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در آيين عبادي سياسي نماز جمعه دزفول در مصلي امام علي (ع) اين شهر افزود: كشورهاي پنج بعلاوه يك و آمريكا بايد حسن نيت خود را به صورت عملي نشان دهند.

وي با اشاره به استقامت هميشگي ملت ايران در برابر فشارها و تحريم هاي غرب گفت: غرب ابتدا بايد پرونده هسته اي ايران كه به سازمان ملل رفته را به آژانس انرژي اتمي بازگرداند. وي تيم مذاكره كننده ايران در مذاكرات اخير در ژنو را يك تيم قوي دانست و اظهار داشت: اين تيم بايد به اراده و مقاومت ملت ايران در برابر فشار و تحريم اطمينان داشته باشد.

وي به توصيف رفتار و مواضع آمريكا از ديدگاه امام راحل(ره) پرداخت و گفت: آمريكا براي حفظ منافع خود هرعهدي را زير پا مي گذارد لذا ديوار بي اعتمادي بلندي بين ايران و آمريكا وجود دارد. خطيب جمعه دزفول در فرازي ديگر از خطبه دوم نماز جمعه به بازخواني پيام مهم و تاريخي مقام معظم رهبري به كنگره عظيم حج پرداخت و افزود: آيت الله خامنه اي در پيام خود بر لزوم اتحاد و برادري مسلمانان و شناخت و مقابله با دشمن تاكيد كرد.

وي اظهار داشت: بسياري از فتنه ها و دسيسه هاي دشمن با اتحاد مسلمانان نقش بر آب مي شود. حجت الاسلام قاضي دزفولي با اشاره به تفرقه افكني انگليس براي حكومت بر جوامع افزود: مهمترين برنامه دشمن براي حكومت بر مسلمانان ايجاد اختلاف و تفرقه بين آنان است.

وي فتواي مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن توهين به گروه ها و مذاهب شرعي را يادآور شد و گفت: علما، نخبگان و خواص جهان اسلام با آگاهي نسبت به شرايط حساس جهان اسلام و بيداري اسلامي به دشمن اجازه ندهند مسلمانان را در برابر يكديگر قرار دهد. امام جمعه دزفول با اشاره به حديثي ار امام صادق (ع) در خصوص اهميت روز غدير افزود: عيد غدير عيد بزرگ خداست و فراموش كردن اين رويداد تاريخي، ضربه بزرگي به مسلمانان وارد كرد.

امام جمعه خرمشهر: ملت ايران از حق هسته اي خود نخواهد گذشت

امام جمعه خرمشهر با اشاره به تازه ترين مذاكرات هسته گفت: ملت ايران از حق هسته اي خود نخواهد گذشت. حجت الاسلام سيدنبي موسوي در خطبه هاي نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر افزود: درخواست و مطالبه مردم ايران اسلامي با پيروي از منويات مقام معظم رهبري در خصوص مذاكرات هسته اي تحقق خواهد يافت.

وي در بخش ديگري از خطبه ها به اهميت عفاف و حجاب تاكيد كرد و افزود: تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده ها در كاهش آسيب هاي اجتماعي تاثير بسزايي دارد و اين امر بايد مورد توجه مسوولان فرهنگي قرار گيرد.

امام جمعه شوشتر: تیم مذاکره کننده ایران دشمن را خوب بشناسد

امام جمعه شوشتر گفت: تیم مذاکره کننده ایران در نشست‌های 5+1 بهتر است دشمن را به خوبی بشناسد و در این‌باره شفاف عمل کند. حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ایران کاملا مورد اعتماد است ولی باید شناخت خوبی از دشمن داشته باشند و توجه داشته باشند که در این زمینه شفاف عمل کنند. وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد از اصول اساسی انقلاب اسلامی کوتاه بیاید و نمی‌توان بر حق مسلم ایران مذاکره کرد و این را گروه غربی به خوبی درک کند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث هسته‌ای خود را به پیروری از رهبر مکلف می‌دانیم، گفت: رهبری معظم انقلاب در کشور درباره سیاست‌های کلان تصمیم‌گیری می‌کند و در این باره تنها مطیع رهبر هستیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه گروه 5+1 خود را از چنگال صهیونیست رها کند، خاطر نشان کرد: سایه سنگین صهیونیست در مذاکرات کنونی مبرهن است و به این دلیل باید این گروه مشخص کند که از این رژیم جعلی مبراست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر گفت: دولت تدبیر و امید در عزل و نصب‌ها توجه بیشتری کند و تلاش کند تا در این مسائل تدبیر بیشتری انجام شود. وی گفت: توصیه می‌کنیم که از افراد ولایی و توانمند استفاده شود و در این باره با عزل و نصب‌های گذشته قدری نگرانی‌ها افزایش یافته است.

سلیمانی گفت: افراد منتصب به دولت باید افرادی معتقد، ولایی، خدمت‌گذار به مردم و کوشا باشند و این دولت شعار عدالت‌گستری خود را به معنای کامل کلمه فراموش نکند.

امام جمعه شهرستان لالی: نظام جمهوری اسلامی ایران به الگویی برای مسلمانان جهان تبدیل شده است

نماز جمعه این هفته شهرستان لالی به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سید احمدی در مسجد جامع شهرستان لالی اقامه شد .

امام جمعه شهرستان لالی در ابتدای سخنان خود با سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی با ادامه تفسیر نامه امام علی علیه السلام به محمد بن ابی بکر به توضیح پیرامون مسائل اخلاقی از قبیل ظلم کردن پرداخت .

وی با برشمردن نمونه های مختلف ظلم کردن انسان ها از آفات این گناه بزرگ تباه شدن حسنات و افتادن در آتش جهنم را عنوان کرد .ایشان در ادامه با تبریک عید غدیر به نمازگزاران تاکید کردند که در چنین ایامی نیاز است تا شیعیان با مضامین احادیث ولایت و غدیر آشنایی بیشتری پیدا کنند و با برپایی جشن های شادی مناسب و در خور شان ائمه اطهار علیهم السلام به ترویج معارف و شناخت بیشتر این بزرگواران اقدام شود .

وی با اشاره به روایات ، اهمیت پیوستگی اهل بیت علیهم السلام و قرآن را یادآوری کردند و از عوامل مهم انحراف در بین مسلمانان منطقه و نفوذ دشمنان و اختلاف افکنی در بین آن ها جدایی کتاب قرآن و اهل بیت علیهم السلام را برشمرد .

وی در تکمیل سخنان خود با اشاره به احادیت و روایات پیروی از اهل بیت را عاملی در رستگاری انسان ها و سرپیچی از آن ها را مایه هلاکت افراد دانست . امام جمعه شهرستان لالی در ادامه با اشاره به راه و روش موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد ما ضمن این که به خاطر خط فکریمان برای جهان اسلام الگو شده ایم در عین حال تنفر دشمنان اسلام و دشمنی های استکبارجهانی نیز به سمت ما نشانه رفته است و تهاجم فرهنگی انواع رسانه های معاند غربی به روش های گوناگون خود گواه این مدعاست و این موضوع حاکی از آن دارد که همه دشمنان اسلام دریافته اند که مسیر اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی (( صلی الله علیه و اله و سلم )) در کشور ایران و در نظام جمهوری اسلامی جریان دارد و در همین راستا ما باید هوشیار باشیم و با تبعیت از فرمایشات رهبری ادامه دهنده راه غدیر و ولایت باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سید احمدی در ادامه پیام مقام معظم رهبری به حجاج را مورد بررسی قرارداده و با اشاره به نکاتی از جمله لزوم اتحاد ، برادری و همدلی در بین مسلمانان و همچنین لزوم شناخت دشمن و شناسایی دشمنان دین ابراز تاسف کردند که امروزه نه تنها برخی از مسلمانان منطقه به شناخت دشمن و ایستادگی در برابر آن اقدامی نکرده اند بلکه عاملی در دست دشمنان اسلام و مسلمانان شده اند که تنها به بهانه ماندن در حکومتشان موجب خدشه دار شدن چهره اسلام و مسلمانان در جهان شده اند.

وی در انتهای سخنان خود به هفته تربیت بدنی اشاره کرد و با اشاره به وجود تمام محرومیت های موجود در این زمینه در شهرستان عملکرد ورزشکاران شهر را قابل قبول دانستند و افزودند که ورزش از عوامل جلوگیری از انحراف در بین جوانان بوده که می باید در بین تمام ادارات مورد توجه و تقویت قرار گیرد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار