شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
شوشان - منصور فاضلی:

اینروز ها با تغییر مدیریت در سطح عالی منطقه ازاد اروند امید ها بر آن است تا شاید افق روشن و اینده ای درخشانی را در رشد و شکوفایی توسعه منطقه شاهد باشیم هر چه در یک دهه اخیر به لطف سیاست های غلط  مدیران سیاسی و فاقد انگیزه ، ویژه خوار و دارای تخلفات مالی شاهد نابودی ساختار توسعه ای منطقه ازاد بودیم ، گردشگری ، صنعت ، بطور کل به زوال رفت .

 حال با آمدن یک مدیر جدید تمامی نگاه ها بر آن است که چشم انداز و اینده منطقه چگونه خواهد شد عده ای قلیل چشم به بهبود اوضاع دارند و عده ای بیشمار و عامه مردم هیچ تفاوتی در میان مدیران نمیگذارند و معتقدند اوضاع بهتر از گذشته نخواهد شد ، بلکه بدتر از قبل میشود ، قاعده کلی آن است که مدیرعامل جدید با تیمی کاملا مجرب .

متخصص و شایسته برنامه ریزی جامعی را برای ترمیم ساختار سازمان مطبوعش انجام دهد . اما ظاهرا باز قرار است شاهد تکرار مکررات باشیم ، هر مدیری این اختیار را دارد که همکاران و معاونین خویش را از افراد مورد وثوق و مورد اعتماد خویش انتخاب نماید اما در این بین شایسته سالاری و تخصص و تجربه چه میشود ؟ در این میان رشته و تخصصی همسو با مناصب چه میشود ؟ اینجاست که سوال های متعددی به اذهان متبادر میگردد که آیا باز قرار است منطقه ازاد با مدیران جدید در مسیر آزمون خطا قرار گیرد .

؟ ایا باز قرار است عده ای در مناصب قرار گیرند که نه تنها فرصت سازی نکرده بلکه مجری فرصت سوزی باشند ؟؟

از شواهد و قرائن پیداست که نه تنها به فکر توسعه منطقه نباید باشیم بلکه باید مهیایی یک پسرفت دیگر باشیم ، نگارنده معتقد است ما با یک تکرار مکررات مواجه هستیم  اما اینبار در نوع متفاوتی از آن ، مدیرانی که در ساختار  مدیریتی هیچ تجربه ای ندارند و قبای مدیریتی برای تنشان گشاد میباشد ، انچه که مشخص است و زمزمه های آن بگوش میرسد از اسامی نام برده می‌شود که هیچ سابقه و تجربه ای در خصوص مدیریت ها ندارند با چنین فرایندی می‌بایست عطای توسعه را در منطقه ازاد اروند به لقایش بخشید و باز فرصت سوزی و باز عدم توجه به خواست عامه جامعه ، نخبگان و صاحبان سرمایه و صاحبان صنایع .

هر گاه مدیران ارشد و مجریان دولت از مشورت با متخصصان و شایستگان و نخبگان در جامعه غافل شوند دست به اقداماتی میزنند که نتیجه کار همین میشود که تا به حال دیده ایم . 

ظاهرا قرار است درب بر روی یک پاشنه بچرخد . عامه مردم سالهاست با عقب ماندگی ها ، واپسگرایی ها ناشی از مدیران رانتینری سفارشی ناکارامد و  دارای پرونده های قضایی که اموال بیت المال را حیف میل کرده اند خون دل میخورند ،  مدیران سیاسی که هیچکدام نه تجربه ای داشتند و نه تخصص ای در زمینه مدیریت محوله ، مدیرانی که با کم توجهی و عدم توجه به صنایع و شهرک های صنعتی و در نهایت تولید ، و عدم توجه به زیر ساخت ها نابودی صنعت و صنایع کوچک را رقم زدند و سبب افزایش آسیب های اجتماعی گردیدند و با آمار سازی و اوضاع را گل و بلبل نشان دادند و  منطقه را دچار آسیب های فراوان نمودند .

لازم به ذکر است هر انتصاب بدون برنامه و  فاقد شایستگی ، سرخوردگی عده  کثیری متخصص و نخبه را در پی خواهد داشت که این عملکرد باعث میگردد متخصصان و نخبگان در جامعه مجال عرض اندام نیابند ، انتصابات اتی تر و خشک را با هم خواهد سوزاند مدیرانی انگشت شماری که واقعا فعال و زحمت کش و پرتلاش و با انگیزه و با برنامه بودند نیز ظاهرا باید غزل خداحافظی بخوانند ، ای کاش برای انتصابات یا جابجایی های برخی مدیران پیش از تغییر از نخبگان ، متخصصان و صاحبان صنایع و تولید کنندگان نظر سنجی صورت می‌پذیرفت مدیرانی که در دوره قبل مجال عرض اندام نیافتند از آن ور رانده و از این ور مانده محسوب شدند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار