شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
شوشان - منصور فاضلی:

امروز یک تیتر خبری از معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور مطالعه نمودم تحت عنوان شهرک هاي صنعتی خط مقدم تولید هستند اما گویا جناب دکتر رضایی با آن هم سبقه نظامی نمیداند خط مقدم چه وظایفی دارد و از خط مقدم فراتر خط شکن است که بر باور نگارنده واحد های تولیدی در ایران خط شکن هستند  .

جناب دکتر می دانید خط شکن یعنی چه؟
"یعنی با یقین به ضرر وظیفه را انجام دادن..."
"یعنی در حال نتوانستن ، توانستن..."
"یعنی بی همراه و دست خالی به کمک یاران شتافتند"

جناب دکتر رضایی ، از شعار تا واقعیت فاصله بسیار است ، اما گویا شعار اولویت اول مسئولین گشته ، واحد های تولیدی دَین خود را به  کشور ادا کرده اند اما مع الاسف این قشر هم از بیگانگان میخورد هم از خودی البته بیگانه تلاش می‌کند تولید در ایران رشد پیدا نکند و توسعه نیابد که امری طبیعی است ، اما مسئولین وطنی و مدیران اجرایی و دستگاه قضا چرا نسبت به تولید بی تفاوت هستند و چوب لای چرخ آن میگذارند ؟

ایا بس نیست این همه شعار پوشالی ؟؟ ایا وقت آن نرسیده تا به وعده های داده شده عمل نماید ؟؟

وقتی هنوز واحد های تولیدی یا گرفتار اجرائیه ثبت اسناد و املاک و دادگستری ها هستند یا به لحاظ تامین مالی با مشکل مواجه هستند یا گرفتار بروکراسی اداری درگیر بخشنامه ها و دستور العمل های که اجرا نمیگردد ، چگونه با چنین شعارهای انها را مصداق خط مقدم میدانید ؟؟

فکر نمی‌کنید شان و منزلت آنان فراتر از رزمندگان جهاد اقتصادی باشد . با خود نمی اندیشید کسی که تمام هست و نیست خویش را به میان آورده تا بلکه بتواند در این شرایط وانفسا گوشه ای از چرخ مملکت را بچرخانه منزلتی به مراتب بالاتر از رزمنده خط مقدم داشته باشد .

جناب دکتر بهتر نیست ساختار و رویه اجرایی را بهبود ببخشید و بخشنامه ها و دستورالعمل ها را لازم اجرا و سرپیچی از آن را تخلف غیر بخشش بدانید بعد بیاید و شعار بدهید . بهتر نیست مسولان را توجیه نماید که هر خللی در امر تولید با عزل مدیر متخلف همراه است ، بعد بیاید شعار ها و وعده ای بی عمل بدهید. ؟ خسته نشدید از شعار های بی سرانجام ؟؟

واحد های تولیدی در خوزستان یکی پس از دیگری به تملک در می‌آید و یا ورشکست میشوند اما شما هنوز شعار حمایت از واحد های تولیدی را سر میدهید ؟؟

"میدانید معنایی حمایت از تولید چیست؟"

"حمايت از توليد يعني رفع فوری و انی موانع موجود بر سر راه توليد كنندگان و تسهیل بروکراسی اداری "

: ارائه مواد اولیه بصورت سهل و آسان به واحد های تولیدی"

"ارائه منابع مالی کم بهره در جهت بالا بردن توان نوسازي ماشين آلات فرسوده و بهينه كردن انها و توان خريد مواد اوليه" 

"دادن مجوزات لازم و سريع"

" حمايت از توليد يعني كاهش اخذ ماليات از كارخانجات توليدي" 

"حمايت از توليد يعني كاهش سهم پرداختي بيمه تامين اجتماعي توسط  توليد كنندگان "

"حمايت از توليد يعني تسهيل و روان سازي در صادرات كارخانجات "

"حمايت از توليد يعني برنامه ريزي صحيح در راستاي رونق واحدهاي توليدي "

و ...
جناب دکتر رضایی در کشور هیچ اراده ای برای حمایت از تولید وجود ندارد و هیچ عزمی برای حل مشکلات تولید جزم نیست  .

مسئولان اجرایی نه به بخشنامه ها و نه به دستورات و نه به مصوبات بهایی  میدهند، 
"تولید از نگاه مسئولان یعنی آب در هاون کوبیدن" 

و صاحبان صنایع یعنی عده ای آدم بیچاره ( بیچاره از آن جهت که هیچ راه چاره ای برای امرار معاش نداشته اند ) که از فرط بیکاری واحدی را بر پا نموده تا گذران امور نمایند .

جناب دکتر استدعا دارم شعار حمایت از تولید ندهید .زیرا اینگونه سخن گفتن ها انگیزه تولید را از صاحبان صنایع گرفته و این اندیشه به اذهان متبادر میگردد که در یک فرایند پوچ گام بر میدارند.

والعاقبه للمتقین الهم و اجعلنا من المتقین 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار