اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
شوشان - داود مدرسی یان:

فرصت اصلاح رویه و جلوگیری از استخدام‌های رانتی از دست نرود...

وزارت نفت از خانم خبرنگار "عاطفه اسماعیلی" بعلت انتشار "استخدام رانتی و غیرقانونی وزارت نفت با مُهر محرمانه" شکایت کرده است! به چه اتهامی؟ به اتهام انتشار اسناد محرمانه! یعنی جای شاکی و متشاکی عوض شده! بجای مفسد و رانتخوار، سوت‌زن محاکمه می‌شود!‏

سوال؛ چرا روی امثال دستور استخدام رانتی دختر آقای ‎#سنگدوینی و ‎#پیامکهتریانور، ‎#مهر_محرمانه زده شد؟ برای پوشاندنِ فساد و رانت روی این مدل مکاتبات مهر محرمانه می‌زنند تا بدین حربه جلوی انتشار مکاتبات توسط خبرنگاران و رسانه‌ها را بگیرند! یعنی سوءاستفاده از عنوان طبقه‌بندی اطلاعات!‏

به نظر حقیر که اطلاعاتی درباره عزل و نصب های عجیب و غریب وزارت نفت ذیل آقای اوجی طی یکی دوماه اخیر دستگیرم شده، جناب وزیر نفت به تنهایی برای زمین زدن دولت آقای رئیسی کافی است! بکارگیری دختر ‎#سنگدوینی و ماجرای ‎#پیامکهتریانور بصورت غیرقانونی و با مهر محرمانه و حقوق ۳۲میلیونی غیرقانونی و حالا شکایت از خبرنگاران به اتهام انتشار اسناد محرمانه، نه فقط مردم را به دولت بدبین می‌کند بلکه این اتفاقات، موجبات ناراحتی و سرخوردگی هواداران آقای رئیسی را هم فراهم کرده است! از کجا معلوم موارد دیگری در کار نیست و افشا نشده؟

اگر بناست آقای رئیسی زمینه های فساد را از بین ببرد همین مسئله نقطه آغاز است.‏ اگرچه "لغو استخدام" دختر نماینده پیام خوبی را به جامعه منتقل کرد اما از دو جهت، مدعی العموم باید با آقای اوجی شخص وزیر نفت و معاونت‌های مربوطه، برخورد کند: اول؛ سوءاستفاده از اصل محرمانگی برای پوشاندن رانت‌های استخدامی، دوم؛ خود این استخدام رانتی.

رئیس جمهور باید بداند که کارهای بزرگ از همین مسائل و مصادیق به ظاهر کوچک شروع می شود!‏ باید برای تغییر رویه و اصلاح ساختار و قوانین از همین مصداق شروع کرد. یعنی برای همیشه اصل محرمانگی برای مکتوبات استخدامی وزارتخانه ها، سازمانها و ادارات حذف شود و ‎#شفافیت نهادینه شود. مردم باید در جریان این استخدام ها و نامه نگاری ها قرار بگیرند و رسانه‌ها بدون محدودیت بتوانند مکتوبات را منتشر کنند.

این همان ‎#مبارزهبافساد قبل از شکل گیری است.‏ این همان از بین بردن زمینه های جرم است. این دست گذاشتن روی گلوگاه های فساد است. وقتی این چنین امکانی برای وزیر نباشد که به نماینده امتیاز بدهد، مطمئن باشید جناب نماینده هم بر سر ضعف ها و مشکلات وزارتخانه چشم نمی بندد و معامله نمی کند! باید زمینه معامله کردن را از بین برد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار