اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
شهردار آبادان گفت: ۲۰۰ کیلومتر کانال دفع آب‌های سطحی آبادان به منظور کاهش آبگرفتگی در زمان بارش باران لایروبی شد.

حسین حمیدپور مجموع کانال های دفع آب های سطح شهر آبادان را ۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: خطوط اصلی و مهم دفع آب‌های سطحی آبادان که فاضلاب این شهر از آن دفع و منتقل می‌شود حدود ۱۰ سال است لایروبی نشده و همین عامل باعث آبگرفتگی در روزهای بارندگی می شد.

وی افزود: با هماهنگی آبفا و شهرداری آبادان لایروبی کانال‌های دفع آب های سطحی به صورت ویژه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با انجام آن نسبت به سال‌های گذشته آبگرفتگی کمتری را در فصل بارندگی شاهد باشیم.

شهردار آبادان گفت: امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه چهار هزار میلیارد ریالی که برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب این شهر منعقد شده به مرحله اجرایی برسد تا در فصل‌ بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر نباشیم.

تولید ۳۰ درصد پسماند شهر آبادان در بوستان‌ها

شهردار آبادان در ادامه گفت: حدود ۳۰ درصد پسماند خانگی آبادان در فضاهای سبز و بوستان‌های این شهر تولید می‌شود.میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهر آبادان حدود ۱۶۰ تن است که ۵۰ تن آن از بوستان‌ها جمع آوری می‌شود.
وی افزود: تولید این میزان زباله در بوستان‌ها زیاد است و انتظار می‌رود شهروندان در بوستان‌ها کیسه‌های زباله همراه داشته باشند و زباله‌ ها را پس از جمع‌آوری در داخل سطل های زباله در پارک ها تخلیه کنند.
شهردار آبادان با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی در پاکسازی فضای شهری بیان کرد: تنها با مشارکت شهروندان می‌توان شهری زیبا داشت.

حمیدپور با اعلام آمادگی شهرداری آبادان برای جمع‌آوری متکدیان از سطح این شهر گفت: این شهرداری آمادگی جمع‌آوری متکدیان و معتادان کارتن خواب را دارد ولی باید سازمان‌های دیگر از جمله بهزیستی و نیروی انتظامی نیز با شهرداری همراهی کنند.

وی بیان کرد:قرار است مکانی از سوی شرکت نفت و آبفا آبادان برای نگهداری متکدیان و معتادان آماده و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا این افراد پس از جمع‌آوری تحویل بهزیستی شوند.

شهردار آبادان همچنین به هرس درختان این شهر اشاره کرد و گفت: هرس درختان کونوکارپوس از اوایل مهرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار