اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
نائب رییس شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با شوشان:
زارع زاده: شورای شهر یک انتخاب دارد و آن انتخاب شهردار است و ما حدود انتظارات خود را مطرح کردیم و انتظار شایسته گزینی در امور مدیریت شهری داریم و در عین حال ما عقد اخوت و برادری با هیچ مسئولی در مدیریت شهرداری نداریم و همواره به وظایف نظارتی خود عمل خواهیم کرد.
نائب رییس شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با شوشان گفت : ما برای تغییر چهره اهواز و بهبود وضع موجود تمام تلاش خود را خواهیم کرد ما  آمده ایم برای کار صادقانه  ، و هدف اول و آخر ما نیز خدمت به مردم و بهبود شرایط اهواز از آنچه که بوده می باشد.

حجت الله زارع زاده بیان کرد: ما در این شورا گوش شنوا و سنگ صبور مردم خواهیم بود و آنچه را که از دست ما بر می آید برای کاهش مشکلات و افزایش رضایت مندی همشهریان خود حتما و بدون وقفه انجام می دهیم . 

وی بیان داشت : از روز 16 مردادماه که اولین روز شروع بکار شورای ششم بود ،  چند شاخص را سرلوحه برنامه های خویش قرار دادیم  که این شاخص ها شامل جلوگیری از فساد و رانت ، شایسته سالاری و شفافیت بوده است .

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد : از ابتدای حضور ما در شورا درگیر تجمعات اعتراضی کارگران اخراجی بودیم اما ما می دانستیم که برای چه به شورا ورود پیدا کرده ایم و همچنین می دانستیم  که مشکلات پیش رو زائیده علل و عواملی است که در طول سالیان بر مدیریت شهری تحمیل شده است . بنابراین با شگفتانه ای مواجه نشدیم.

زارع زاده گفت : یکی از کارهای مهمی که این شورا از آغاز بکار خود مورد توجه قرار داد ، ورود به موضوع  قراردادهای شهرداری و بررسی آنها بود که در این خصوص ایرادات ، اشکالات و موضوعات را به شکل جدی به مسئولین اجرایی منتقل کرده و خواستار اصلاح آنها شدیم.

وی افزود: اصلاح قراردادها ،  ضعف نظارتی در قراردادهای خدمات شهری ، فضای سبز و سایر فعالیت ها کاری بود که در کمیسیون ها ی شورا بدقت بحث و مورد بررسی قرار گرفت .

زارع زاده بیان کرد : شورای ششم شورایی متخصص و متعهد به اصول و اخلاق است  و همکاران ما با اطلاعات مناسب  ، جامع و تخصصی به بررسی موضوعات می پردازند.

وی با بیان این که قانون مدیریت جامع شهری در ایران هنوز به مرحله اجرا نرسیده است گفت : در همه جای دنیا مدیریت شهر به دست یک مدیر واحد سپرده می شود  اما در ایران اینگونه نیست بنابراین شورای شهر باید بتواند با ارتباطات بین بخشی خود  پاسخگوی نیاز شهروندان باشد. لذا شورای ششم در این خصوص روابط و ارتباط تنگاتنگی با سایر دستگاههای خدمات رسان برقرار نمود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد : شما در خاطر دارید در خصوص مسئله آب های سطحی و آبگرفتگی ها  و بالا زدن فاضلاب چگونه شهرداری و آبفا مشکلات را بر گردن یکدیگر می انداختند اما امروز با برقراری جلسات تعاملی  و افزایش  همکاری فی ما بین هر دو دستگاه در کنار یکدیگر مشغول خدمت رسانی هستند. 

زارع زاده گفت : اگر شورای شهر بخواهد در جهت پیشبرد اهداف شهر قدمی بردارد با همین افزایش تعاملات است و این شورا توانسته است این حرکت را در جهت افزایش رضایت شهروندان به شکل موثر با سایر دستگاه های خدمت رسان انجام دهد. 

وی بیان کرد: شورای شهر یک انتخاب دارد و آن انتخاب  شهردار است  و ما حدود انتظارات خود را مطرح کردیم و انتظار شایسته گزینی در امور مدیریت  شهری داریم و در عین حال ما عقد اخوت و برادری با هیچ مسئولی در مدیریت شهرداری نداریم و همواره به وظایف نظارتی خود عمل خواهیم کرد ‌. مسئله اصلی ما خدمت صادقانه  به مردم است .‌‌

زارع زاده ادامه داد: همانطور که بیان شد ملاک انتخاب های ما استفاده حداکثری  از ظرفیت های موجود ، تخصص ، تعهد ، توانایی ، برنامه ریزی و سلامت عمل به عنوان خط قرمز بوده است و کسی که چنین ویژگی هایی را ندارد مناسبتی هم برای قرار گرفتن در پست های مدیریتی نخواهد داشت . 

نائب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت : شهرداری اهواز تحت تاثیر یک نگاه و رویکرد نادرست در طول زمان قرار گرفته است یعنی اینکه به شهرداری به عنوان بنگاه اشتغالزایی نگاه کنیم . 

متاسفانه غالب جذب نیرو در این سیستم از طریق روابط و خارج از قواعد قانونی صورت می گرفته و خروجی آن نیز این تجمعات اعتراضی کارگران و نیروهایی است که بدون رعایت ضوابط قانونی و استخدامی توسط شرکت های پیمانکاری در مقاطع زمانی جذب شده اند و تعدادی از همان نیروها توسط شرکت های پیمانکاری در مقاطع زمانی دیگر  اخراج و یا حقوق و بیمه آنهاقطع شده است .  

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت : این شورا کاملا به مشکلات آگاه است و برای رفع آنها برنامه ریزی نموده است ، مردم باید در این خصوص به این شورا و شهردار منتخب اعتماد  کنند تا شهردار منتخب فرصت عملیاتی کردن برنامه های خود را بدست آورد . به هر حال در همه جا زمانی را برای استقرار مدیریت جدید قرار می دهند . 

زارع زاده در خصوص در آمدهای شهرداری گفت : شهرداری منابع درآمدی فراوانی دارد ، مطالبات فراوانی از دستگاه های دولتی داریم ، سهم آلاینده ها مدت هاست  بطور کامل پرداخت نشده است و شورا در این خصوص نیز جلساتی با استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین ذیربط برگزار نموده تا با افزایش حجم همکاری ها و تعاملات سریعتر این مسائل نیز حل شوند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اهواز در پایان گفت : از مردم می خواهیم همه باهم و در کنار هم برای ساختن اهوازی زیباتر و با طراوت تر از گذشته کمک کنیم    و یقین داریم با همت و اراده همگانی می شود چهره عقب ماندگی را از روی شهر اهواز زدود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار