دومین روز جشنواره ملی نیشکر روزی هیجانانگیز برای ۴۴ عکاس جوان و نوجوان خوزستانی بود. روزی که به تعبیر علی حبیبنژاد مدرّس راهنمایان گردشگری خوزستان "سنگ بنایی" برای رونق گردشگری نیشکر خواهد شد.
عکاسانی که با سلفیهای متعدد کنار مزارع سرسبز نیشکر، حس عالی و هیجان وافر خود را از دیدن سرسبزی و طبیعت بکر مزارع نیشکر در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذاشتند.
در این میان نیز، قول بهادری مدیرعامل نیشکر فارابی برای اهدای جایزه به بهترین عکسهای منتشر شده از جاذبههای گردشگری نیشکر، شور و شوقشان را دو چندان کرده بود.
اکثر آنها برای اولین بار بود که طعم نوشیدنی نیشکر را میچشیدند و با محصولات متنوع این صنعت و صنایع دستی و جاذبههای گردشگری روستاهای همجوار آن آشنا میشدند.
حبیب نژاد مدرّس راهنمایان گردشگری خوزستان که به همراه تور عکاسان به نیشکر فارابی آمده بود، دعوت از تورهای عکاسی را نشان از جدیت شرکت توسعه نیشکر در معرفی جاذبههای گردشگری این صنعت میداند که با استمرار آن، تک تک شهروندان از پیر تا جوان به نیشکر انس خواهند گرفت.
به گفته او، عکاسانی که به نیشکر میآیند با اشتراک تصاویر مزارع و سایر ظرفیتهای این شرکت در اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی، باب آشنایی مردم را با گردشگری نیشکر خواهند گشود.
در این تور یک روزه عکاسی، عکاسان از نمایشگاه ظرفیتهای گردشگری مناطق پیرامونی نیشکر هم بازدید کردند و همگام با شناخت ِ گردشگری نیشکر، با گردشگری روستاهایی نظیر علوه آشنا شدند و طعم چای ترش را در غرفه شهرستان کارون تجربه کردند.