اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از رونق گردشگری همگام با تولید در این شرکت خبر داد و گفت: جاذبه‌های گردشگری فراوانی در درون طرح‌های هشتگانه توسعه نیشکر و همچنین محیط پیرامونی آن وجود دارد که سبب جذب گردشگر و رونق گردشگری در استان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، در اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۰) با بیان این مطلب اظهار کرد: آثار تاریخی شوش، شوشتر، هفت‌تپه و جاذبه‌های گردشگری نظیر تالاب شادگان از جمله جاذبه‌های پیرامونی طرح‌های نیشکر است.
وی افزود: صنعت توسعه نیشکر با فعالیت‌های خود در سطحی وسیع، سبب افزایش جاذبه‌های گردشگری خوزستان شده و همگام با تولید، گردشگری منطقه را نیز رونق داده‌است.

خسارت نیشکر از سیلاب و خشکسالی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود به فراز و فرودهای این شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تنی، این شرکت مسائل و مشکلات متعددی از جمله سیلاب و خشکسالی در طول این چند دهه تجربه کرده‌است.

ناصری ادامه داد: در تابستان سال ۹۷، با وقوع خشکسالی و پس از آن سیلاب به بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر آسیب زد، اما با وجود چنین خسارتی به همت همکاران، موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را ثبت کنیم و مابقی اراضی آیشی را به کشت‌های غیرنیشکری اختصاص دادیم.

وی افزود: نزدیک ۳۰۰ هزار تن شکر به دلیل خشکسالی و سیلاب از دست رفت، ولی با راهکارهای مختلف از جمله تلفیق تجارت و صنعت به وسیله کشت‌های غیرنیشکری، سود خوبی محقق شد.

کمبود برق در کنار کاهش شدید منابع آبی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه به خشکسالی بی‌سابقه امسال که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده اشاره و بیان کرد: امسال که برداشت نیشکر را جشن گرفتیم سال خاصی برای صنعت نیشکر بود، چرا که از فروردین ماه امسال تا هنگام برداشت، خشکسالی بی‌سابقه ای حکمفرما شد که سازمان آب و برق آن را طی ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه عنوان کرد.

ناصری کمبود منابع آبی و برقی را دو مشکل عمده شرکت توسعه نیشکر در سال جاری دانست و افزود: به منظور تأمین برق پایدار، در کنار فعالیت نیروگاه‌های برقی، ۲۲ دیزل ژنراتور برق خریداری و نصب شد که برق نیشکر را تأمین کرد و مازاد آن نیز به شبکه سراسری تزریق شد.

وی با اشاره به تأثر خشکسالی بر تولید سال زراعی جاری، گفت: به دلیل کاهش شدید منابع آبی، تولید شکر با کاهش ۱۵ روبرو است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۳۰ هزار تن شکر تولید شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید ۱۳۰ هزار تن شکر خام تولید و ۶۰ هزار تن شکر سفید در این شرکت خبر داد و گفت: این میزان تولید از برداشت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن نیشکر به دست آمده و به زودی روانه بازار می‌شود.

بازسازی هفت تپه در حال انجام است

ناصری با اشاره به آخرین وضعیت شرکت هفت‌تپه گفت: همزمان با روند بازسازی این شرکت، مراحل واگذاری کامل نیشکر هفت‌تپه به توسعه نیشکر انجام شده‌است و در طی سه سال هفت‌تپه به شرکتی و سودده تبدیل خواهد شد.

وی از پرداخت کامل مطالبات و حقوق‌های معوقه کارگران هفت تپه خبر داد و تأکید کرد که کارگران با همت و شوقی فراوان به سر کار برگشته اند و تجمعات کارگری در این شرکت تکرار نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به ۶ سال تجربه ناموفق در مدیریت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که باعث وارد شدن خسارات مادی و معنوی به کشور شد، گفت: اطمینان می‌دهم که آینده این مجموعه صنعتی با تغییر مدیریت، درخشان و برای کشور و منطقه مفید خواهد بود.

اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه با حضور مدیران و مسئولان خوزستان و همراهی رسانه‌ها و فعالان گردشگری آغاز شد و قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در شرکت حکیم فارابی ادامه داشته باشد.

نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی مناطق پیرامونی طرح‌های توسعه نیشکر، نمایشگاه عکس برداشت و غرفه محصولات متنوع نیشکر از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار