اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

شوشان - میثم فروغی نیا:

خیابان شریعتی اهواز یا همان سی متری یکی از معابر پر تردد شهر اهواز است که محل عبور روزانه صدها خودروها وموتورسیکلت به سمت مرکز اهواز بوده که نسبت به خیابان های دیگر شلوغ ترین معابربوده که در طول روز شلوغی های های بسیاری را به خود دیده است.

این خیابان به واسطه قرار گرفتن در محدوده مرکزی شهر وحضور منازل مسکونی وکسبه وبازار روزانه آماج عبور و مرور زیادی است که  این حجم بسیار زیاد خودروها گاهاً به گونه ای است که باعث شکل گرفتن ترافیک دراصلی سی متری یا همان خیابان شریعتی وچهارراه های موجود دراین خبابان  و قفل شدن تردد خود را نشان می دهد.

یکی از همین چهار راه ها تقاطع خیابان شهید رضایی یا دیده بان به سیمتری وبالعکس است که به خاطر نبود خطوط عابرین پیاده وچراغ راهنمایی و حتی عدم حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در این مکان وعدم رعایت نظم رانندگی از سوی رانندگان موجب شکل دهی تصادفات و حوادث زیادی شده که به واسطه همین بی نظمی تردد از فرعی به اصلی و بالعکس صورت می گیرد.

لذا با توجه به نبود سیستم مناسب جهت ترتیب و شکل دادن به مساله کهنه شده ترافیکی در اهواز علی الخصوص در مرکز شهر که در فصل گرما و به واسطه بالارفتن درجه حرارت و بی حوصلی رانندگان باعث عجله کردن آنها برای زودتر رها شدن از ورطه ترافیکی میشود و نداشتن برنامه برای اولویت دادن به مشکلات ترافیکی مرکز شهرو حتی پارکینگ خودروها که معضل چند ساله ای شده و درپی آن بوجود آمدن حوادث تصادفات ،لازم است تصمیمی اتخاذ گردد تا مساله به شکل ریشه ای رفع و رجوع  گردد.

متاسفانه چهارراه خیابان شهیدرضایی واقع در میانه های خیابان شریعتی شمالی یکی از راههایی است که از یک طرف به اصلی خیابان ۲۴ متری و فرعی های اطراف و بیمارستان جندی شاپور و از سمت و سوی دیگر به چهارراه آبادان و بلوار آیت ا... بهبهانی درامتداد بلوارپاسداران متصل میشود که شاهراه بزرگ عبوری و اصلی شهراهواز بوده و روزانه هزاران عبور و مرور ازآن صورت می پذیرد.

عبور روزانه خودروها و موتورسیکلت ازخیابان شهید رضایی به دلیل اتصال به خیابان سی متری و24 متری که به شکلی نیمه مسکونی و تجاری هم هست متاسفانه سالهاست که هیچ گونه علائم ایمنی جاده ای وخط کشی عابران نداشته و امکان هرگونه حادثه را بوجود آورده است.

لذا مسئولان امر درشهرداری اهواز و راهنمایی و رانندگی باید تا در هرچه زودتر فکری عاجل نسبت به این خیابان ومشابه و حداقل جانمایی چراغ راهنمایی و خط کشی عابران به جهت کاهش آلام مردم و کسبه و تردد خودروها اقدام لازم بعمل آورند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment بسیار عالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار