شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
استاندار خوزستان گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض‌الحسنه برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است که این مصوبه می‌تواند پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت باشد.

صادق خلیلیان نشست شورای راهبردی جمعیت که امروز (۲۳ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: امیدواریم در دو ماهی که قانون تعیین کرده است، آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون تدوین شود و به سمت اجرایی شدن آن برویم.

وی افزورد: رشد جمعیت در دنیا یک سیاست راهبردی است. اکنون کشورهایی که دچار رشد منفی یا صفر بوده‌اند درصدد برآمده‌اند سیاست‌های تشویقی رشد جمعیت را در پیش بگیرند.

استاندار خوزستان گفت: سیاست فعلی جمهوری اسلامی، افزایش رشد جمعیت و حمایت از ازدواج است و به همین علت این قانون در بالاترین سطح، حمایت‌ها را پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: برای آمادگی به منظور اجرایی کردن این قانون، باید با اتخاذ تمهیداتی به این سمت برویم بنابراین باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شود.

خلیلیان با بیان اینکه شاخص‌های وقایع حیاتی خوزستان دارای وضعیت نسبتا مطلوبی است و جای خرسندی دارد، گفت: در صدور کارت ملی هوشمند، اخلالی در سطح کشور پیش آمده است که امیدواریم این مشکل حل شود. مکاتبات باید انجام شود تا این کار در خوزستان سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور بیان کرد: در چارچوب سفر دولت، مصوبات خوبی برای توسعه استان خوزستان گرفته‌ایم که تصویب هفت طرح تامین آب شرب بهداشتی و باکیفیت یکی از این مصوبات است؛ یکی از این طرح‌ها طرح غدیر است که ۵۲ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان با تاکید بر پیگیری مصوبات و اعتبارات به منظور بهبود زیرساخت‌های خوزستان، گفت: لازمه افزایش جمعیت، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود شرایط اقتصادی است که در قالب مصوبات سفر ریاست جمهور، تقریبا ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات برای خوزستان در بخش‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب، راه‌ها، بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا برای حل مشکلات کارخانه‌های نیمه کاره یا غیرفعال در نظر گرفته شده است که بر اساس برآورد انجام شده، اجرای این طرح‌ها ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

خلیلیان گفت: اعتبارات تکمیل، احداث یا تجهیز ۹ بیمارستان نیز اختصاص یافته است. در زمینه‌های فرهنگی و موارد مختلف نیز طرح‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض‌الحسنه برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است که این مصوبه می‌تواند پشتوانه خوبی برای قانون افزایش جمعیت باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار