شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ایجاد نشدن ایمنی در برابر اُمیکرون با دریافت تنها یک دوز واکسن، بر تزریق نوبت‌های دوم و سوم تاکید کرد.

دکتر سید محمد علوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون سویه جدید ویروس بیش از ۸۰ کشور را درگیر کرده و موارد آلودگی در مرزهای شرقی و غربی کشور نیز گزارش شده است بنابراین این مساله خطری است که آینده جهان را تهدید می‌کند.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک دوز، ۶۲ درصد دو دوز و تنها ۳ درصد سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، محافظتی در برابر اُمیکرون وجود ندارد. واکسیناسیون در افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند حدود ۳۰ درصد و افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند بیش از ۷۰ درصد محافظت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود ایران نیز مانند سایر کشورها درگیر اُمیکرون شود، گفت: به همه افراد توصیه می‌شود حتماً تا فرصت باقی است و موج بیماری به ایران نرسیده و مواردی از ابتلا به اُمیکرون گزارش نشده است، نوبت سوم واکسن را دریافت کنند و خود را در مقابل این ویروس که آینده جامعه را تهدید می‌کند، ایمن کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار