اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
شوشان - مصطفی حلالی:

رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند؛ و تاکید داشتند که شعار انقلابی جهش تولید امسال، باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

متاسفانه در سال گذشته کرونا زندگی مردم از جمله کسب‌ وکارها و تولید را تحت تأثیر قرار داد و ضربه سختی به اشتغال در کشور زد.

خوزستان هم از این قاعده مستثنی نبود و با وجود صنایع متعدد در استان، شیوع کرونا اشتغال و کسب و کارها را تحت الشعاع خود قرار داد.

البته شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با وجود محدودیت ها و اثرات ناشی از شیوع ویروس کرونا، توانسته در سال های اخیر در راستای تحقق شعارها و منویات رهبر معظم انقلاب گام های بسیار ارزشمندی در حوزه تولید و اشتغال پایدار بردارد.

بر همگان پوشیده نیست که ایجاد اشتغال در استان خوزستان یکی از نیازهای اساسی کشور بوده که به واسطه اجرای طرح های نیشکر در این استان، اشتغال زایی پایدار برای بیش از 18 هزار نفر را ایجاد کرده است.

این شرکت حدود ۴۰ درصد شکر تولیدی کشور را تامین می‌کند که تولید شکر در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان ۱۸هزار و ۲۵۰ تن بیش از میزان پیش بینی این محصول راهبردی بود.

همچنین با پایان فصل برداشت نیشکر در این شرکت، پنج میلیون و ۷۶۰هزار تن نیشکر از سطح ۶۱هزار و ۶۵۷هکتار برداشت شد که ۶۱۸ هزار و ۲۵۰ تن شکر از این میزان برداشت، در سال زراعی جاری در واحدهای هفت‌گانه نیشکری خوزستان تولید شده است.

خوشبختانه با حمایت ها و پشتیبانی های مدیران شرکت توسعه نیشکر، تولید شکر در واحدهای هفت گانه نسبت به ۲ سال گذشته ۲ برابر افزایش یافت و با پیش بینی کارشناسان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۷۰۰هزار تن شکر در واحدهای نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید شود، که این میزان تولید ، معادل ظرفیت اسمی این واحدها است.

عملکرد شرکت توسعه نیشکر در سال های اخیر با فراهم ساختن زیر ساخت ها و امکانات توسعه ای در جهت ایجاد اشتغال پایدار و همچنین تامین شکر مورد نیاز کشور قابل تقدیر است، زیرا این شرکت توانست در شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا عملا و به معنای واقعی نماد تولید، اشتغال و خودکفایی در کشور باشد.

گفتنی است شرکت توسعه نیشکر با توجه به نياز كشور به محصول استراتژيك شكر و جلوگیری از واردات بی رویه آن و نيز استعداد كم نظير زمينهاي استان خوزستان براي كشت نيشكر و بدنبال مطالعات صندوق شكر، در سال 1368 طرح توسعه نيشكر و صنايع جانبي كه بزرگترين طرح توسعه‌اي صنعتي -كشاورزي ايران مي باشد در برنامه پنج ساله اول گنجانده شد و هفت واحد نیشکری به وسعت 84 هزار هکتار خالص کشت نیشکر و احداث کارخانجات شکر، تصفیه شکر، خوراک دام، تخته صنعتی MDF، کاغذ و کارخانجات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور از قبیل خمیرمایه و الکل با ظرفیت مناسب اقدام کند.

کشت و صنعت های احداث شده عبارتند از:

امام خمینی (ره)
امیرکبیر
دعبل خزاعی
میرزاکوچک خان
سلمان فارسی
حکیم فارابی
دهخدا
کلیه واحدهای مذکور راه اندازی کامل شده اند که این واحدها در مجموع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را تشکیل می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار