شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
استاندار خوزستان با اشاره به پیوند سالگرد نهم دی و سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: در نهم دی‌ماه مردم بابصیرت ایران توانستند فتنه دشمنان را خنثی کنند و حاج قاسم سلیمانی هم توانست فتنه آمریکا در منطقه، از طریق شکست داعش خنثی کند، به همین دلیل این دو سالگرد با هم قرین شدند و پیوند خوردند.

صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت یوم الله ۹ دی با حضور استاندار خوزستان اظهار داشت: مسیر انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای است که دشمن سعی کرده مسیر پیشرفت کشور را با انواع ترفندها از طریق آشوب‌های داخلی، فتنه، طراحی جریان نفوذ و پشتیبانی از نیروهای نیابتی مثل داعش که در منطقه علیه نهضت مقاومت و انقلاب اسلامی فعال هستند، سد کند. در نهم دی‌ماه مردم با بصیرت ایران توانستند فتنه دشمنان را خنثی کنند و حاج قاسم سلیمانی هم توانست فتنه آمریکا در منطقه را از طریق شکست داعش خنثی کند، به همین دلیل این دو سالگرد با هم قرین شدند و پیوند خوردند.

قدم در مسیر مکتب شهید سلیمانی

استاندار خوزستان گفت: امیدوارم در مسیری که در نهم دی‌ماه از طرف مردم ایران گشوده شد و طراحی‌های دشمن را خنثی کرد و همچنین با شهادت شهید سلیمانی راهی به نام مکتب شهید سلیمانی پیش روی ما گشوده شد، قدم برداریم و اهداف جمهوری اسلامی ایران را محقق کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی  فتنه‌ها و آشوب‌هایی در اقصا نقاط کشور طراحی کردند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی را به چالش بکشانند، پس از آن هشت جنگ را تحمیل کردند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شد سربلند و پیروزمندانه از آشوب‌ها، فتنه‌ها و جنگ خارج شود.

خلیلیان ادامه داد: با توجه به قدرت جمهوری اسلامی که روز به روز در ابعاد مختلف گسترش پیدا می‌کرد طراحی‌های آمریکا از طریق نفود و طراحی‌های منطقه‌ای از داخل و خارج از کشور پیچیده‌تر شد.

وی افزود: کشور تا سال ۹۰ به مرحله‌ای رسید که می‌توانست برای ما تعیین کننده باشد و مهار جمهوری اسلامی را برای استکبار جهانی سخت کند؛ آن برهه زمانی اقتصاد ایران از نظر توانایی‌ها، رشد ناخالص داخلی و رشد سرانه درآمد ملی به اوج خود رسیده بود و از سویی نیز هدفمندی یارانه ها با موفقیت اجرا شده بود پس از این که  دشمن  متوجه شد اقداماتش راه به جایی نمی‌برند و جمهوری اسلامی ایران به یک نقطه غیر قابل مهار رسیده بود، تحریم‌ها را آغاز کرد و پس از آن اقدامات منطقه‌ای خود را از طریق نیروهایی که در حقیقت جانشین آمریکا در منطقه بودند مانند داعش شروع نمود.

وی با بیان این که دشمن مسیری برای خود طراحی کرد که از سوریه شروع می‌شد و بنا بود آن را به  ایران ختم کنند، ادامه داد: نقش رزمندگان و مدافعین حرم در جهت جلوگیری از پیشروی دشمن و نیروهای که نیابتی این طراحی ها را دنبال می‌کردند و آشوب را توسعه می‌دادند بسیار تعیین کننده بود که در راس آن‌ها شهید قاسم سلیمانی قرار داشت.

حاج قاسم سلیمانی مانع به ثمر نشستن طراحی‌های دشمن

خلیلیان گفت: هر چند جریان داعش و استکبار جهانی در بخش هایی از عراق هم نفوذ کرد اما تلاش شبانه روزی و کوشش های بی وقفه مانع به ثمر رسیدن طراحی‌ها  آمریکا شد و بزرگترین مانع خود را حاج قاسم می‌دانستند. دیدگاه استکبار جهانی بر این است که با ترور رهبران می‌توانند جریان انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت را متوقف کنند اما مسیری که در چهار دهه طی کردیم نشان دهنده این تفکر غلط و خط بطلانی بر این تفکر است چراکه انقلاب اسلامی و نهضت مقاومت ریشه در عمق این منطقه و جان و دل مردم دارد.

وی یادآور شد: وقتی شهید سلیمانی با تلاش وافر و از خود گذشتگی نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد استکبار جهانی به فکر انتقام گیری از او افتاد و ترور وی را با عناصر همدست و کسانی که در منطقه در بخش های نظامی و سیاسی چه در لبنان و سایر کشورها نفود کردند برنامه ریزی کرد.

وی تصریح کرد: مردم ایران و منطقه قدر تلاش‌های کسانی را که در راه اسلام جان خودشان را فدا می‌کنند و نهضت مقاومت و نهضت انقلاب اسلامی  را پیروزمندانه به جلو می‌برند می‌دانند از این رو  نام و یاد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک راه روشن پیش روی ملت ها قرار دارد و به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی در برابر ما است.

وی گام برداشتن و حرکت در مسیری که شهدا در جهت دفاع از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی باز کردند  را یک وظیفه مهم تلقی کرد و گفت: به یاری خداوند این مسیر با قدرت  ادامه پیدا خواهد کرد، تحریم ها و تلاش‌‎های ضد جمهوری اسلامی با اتحاد همگان خنثی خواهد شد و با تلاش‌های دولت انقلابی نیز در این مسیر و با اقدامات شبانه روزی و سیاست های مناسب مشکلات یکی پس از دیگری حل می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار