اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
شوشان - منصور فاضلی:

 قرآن کریم از زبان دختر شعیب در مورد استخدام موسى(ع) می‌فرماید "قالَتْ إِحْداهُما یا أَبَت اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِیُّ الْأَمین"»، در این آیه به دو اصل اساسی مدیریت "(قدرت و امانت)" به صورت روشن اشاره دارد.

"روشن است که منظور از قدرت در این آیه تنها قدرت جسمانى نیست ، بلکه منظور قدرت و قوت ، داشتن دانش و تخصص در زمینه انجام مسئولیت است"

با توجه به آیه فوق در می‌یابیم که فردی صرف داشتن تقوا ، فاقد تخصص و تجربه نمی‌تواند در جایگاه و مناصب مدیریتی جلوس نماید .

 زمان میگذرد عمر مجلس فعلی رو به پایان است کاندید های اتی در حال آماده شدن و حضور در میدان رقابت هستند و در این راستان با توسل به کرسی های تصمیم ساز اجرایی می‌خواهند نام و آوازه و شهرت و ثروت را یکجا کسب نموده و به مردم منطقه ثابت کنند که ما برای خدمت آمده ایم ، باید به جامعه اثبات نمایند که ما با آنانی که به مجلس رفته اند متفاوت هستیم و برای حل مشکلات برنامه های کلیدی داریم.

گویا رسیدن به کرسی سبز بهارستان از مناصب حساس اجرای تصمیم ساز می‌گذرد ، این روزها و پس از مستقر شدن دولت جدید ، هر طیف و حزب و سازمانی در حال چینش نفرات خویش هستند تا بلکه کرسی های بیشتری را در مجلس بدست بیاورند و فزون بر آنها برخی افراد نیز با تکیه بر قدرت و استفاده از تریبون های گوناگون در پی هموار نمودن مسیر برای نیروهای موسوم به جریان یا طیف خویش هستند ، و در این زمینه با تیم سازی و بصورت مویرگی مناصب حساس و تصمیم گیر را از آن خود کرده و آغاز یک واپسگرایی را رقم خواهند زد ، با نگاهی کوتاه بر عملکرد این اشخاص پی میبریم که نه تنها فاقد کارایی لازم و تخصص نیستند بلکه آمده اند تا زمان باقی مانده را با اتکا بر تقوا و در قالب خدمت رسانی "اما فی الواقع فرصت سوزی پشت سر بگذارند" ، هدفشان رسیدن به سر منزل مقصودشان است و نه رفع مشکلات جامعه ، افکار عمومی بشدت در خصوص چنین افرادی موضع گرفته و جریانات پنهان را که حامیان چنین نفراتی هستند را نهیب و پس میزنند و قطع به یقین کاندید ای آنان به سر منزل مقصود نخواهد رسید .

زیرا در میان عامه جامعه از اقبال و محبوبیت انچنانی برخوردار نیستند و ثانیا بدلیل عدم صداقت با جامعه مردم آنان را پس میزنند اما نتیجه تصمیم سازی این افراد در مناصب اجرایی فرصت سوزی و تباه نبودن فرصت های جامعه است زیرا علاوه بر اینکه در جای خود به حق منصوب نگشته اند بلکه با تصمیمات نادرست و عدم تخصص لازم شیرازه کارها را از هم خواهند پاشید .

 در نگاهی دیگر نمایندگان فعلی در حال انس با قانون و آموختن قوانین در مجلس میباشند و در حال با تجربه آموزی و فائق آمدن بر مشکلات در صدر و اولویت انتخاب می‌بایست از بین اصلح ترین آنها باشد نباید بدون تفکر و اندیشه    از آنان عبور کرده و نفرات جدید و بی تجریه را انتخاب نمود ، همین روند بوده که هیچگاه در خوزستان شاهد رشد و توسعه نبوده ایم و بر مشکلات فائق نیامدیم ، امید است عزیزانی که در مخیله خویش با نگاه به مجلس اتی و تفکر راهیابی به مجلس بر پست های کلیدی تکیه میزنند ابتدا با خود بیندیشند که ما در این جایگاه بحق جلوس نموده ایم ؟؟ آیا تخصص و تعهد و تجربه لازم را در این زمینه داشته ایم ؟؟ ایا توان اداره این پست مهم را داشته ایم؟؟ ایا می‌توانیم با برنامه در پی رفع مشکلات باشیم؟ یا خیر به قول شهید چمران که فرمود.

"میگویند تقوا از تخصص لازم تر است آنرا مى پذيرم اما آنكس كه تخصص ندارد و كارى را مى پذيرد ، بى تقواست"

 و اما متخصصان بدون تعهد ، همان اندازه برای پیش‌ رفت کشور خطر آفرین‌انند که متعهدان بی‌تخصص مضرند.

هر جامعه و کشورى که به دست یکى از این دو گروه سپرده شود، سرانجامی جز عقب ماندگی نخواهد داشت، مدیران غیر متعهد، و متعهدان غیر متخصص نتیجه‌ی کارشان یکی است؛ یعنی به هدر رفتن امکانات و سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، به همین دلیل است که در تعالیم دین اسلام، «علم» و «تقوا» در کنار هم قرار دارند.

والعاقبه للمتقین اللهم و اجعلنا من المتقین 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار