شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
رئیس اداره پارک ملی کرخه از شناسایی و دستگیری متخلفین کشتار پرندگان استان ایلام در جاده شوش به اهواز خبر داد.

محمد الوندی اظهار کرد: یگان پارک ملی کرخه یک گروه از شکارچیان که در ساعات شب و به صورت جرگه اقدام به شکار پرندگان سار و گنجشک می‌کنند را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی گفت: حوالی ساعت ۲۱ روز شنبه (۱۰ دی‌ماه) در پی گزارش‌های مردمی و همیاران محیط زیست مبنی بر صید و شکار و کشتار پرنده‌ها به روش‌های غیر متعارف و غیر اخلاقی در ساعات شب و به صورت جرگه در نیزارها و زهکش‌های حوزه استان ایلام و انتقال به اهواز، مامورین یگان پارک ملی کرخه با کار اطلاعاتی و کمک همیاران، خودروی متخلفین را شناسایی کردند.

رئیس اداره پارک ملی کرخه گفت: پس از ساعتی کمین و پایش جاده شوش به اهواز در حوزه بخش شاوور شهرستان کرخه، این خودرو مشاهده و برای توقف آن اقدام شد که راننده بدون توجه به دستور ایست، متواری شد و پس از طی مسافتی با تیراندازی هوایی ماموران، متخلفان خودرو و ادوات جرم را رها کرده و متواری شدند.

وی گفت: پس از گذشتن ساعاتی، راننده خودرو با مراجعه به پاسگاه منطقه خود را معرفی کرد.

الوندی افزود: از این خودرو لاشه ۸۰۰ قطعه پرنده از گونه‌های گنجشک، سار، دم جنبانک و سه رشته تور پرنده‌گیری کشف و ضبط و خودروی توقیفی با دستور قضایی به اداره کرخه منتقل و پرونده تحویل مقام قضایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار