شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با انتقاد از وضعیت نابسامان ورودی های این شهر و عدم مداخله دستگاه های نظارتی گفت: محورهای ورودی شهر اهواز از یک شهر جنگ زده بدتر است.

حمید دغاغله چهارشنبه در نطق پیش از دستور بیست و هفتمین نشست رسمی شورا  افزود: ساماندهی ورودی های شهر اهواز از توان شهرداری خارج است و شهرداری به تنهایی اعتبار، توان و امکانات لازم برای این کار را ندارد.

وی ادامه داد: پلی در اهواز که میلیاردها ریال برای ساخت آن هزینه شده است هم اکنون محلی برای دستفروشان شده است و این دستفروشان با قلدری و بی اعتنا به قوانین مشغول فعالیت هستند.

رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز تاکید کرد: برخی دستگاه های مسوول برای اینکه دچار حاشیه نشوند از انجام وظایف قانونی خود در ساماندهی ورودی های اهواز طفره می روند.

وی با بیان اینکه زرگان یکی از ورودی های شهر اهواز است که وضعیت بسیار نابسامانی دارد گفت: زرگان به محلی غیرقانونی برای کشتار و فروش دام تبدیل شده است و وقتی از دستگاه های نظارتی و انتظامی درخواست برخورد با این تخلفات را داریم به بهانه های امنیتی مانع این کار می شوند.

شرکت ها از پرداخت هزاران میلیارد ریال حق شهرداری امتناع می کنند

دغاغله یکی دیگر از مشکلاتی اهواز را عدم پرداخت حق شهرداری از طرف شرکت های نفتی و صنعتی دانست و تاکید کرد: این شرکت ها با قلدری و به دلیل عدم ورود و برخورد دستگاه های قهریه، حاضر نیستند مطالبه های این شهرداری که هزاران میلیارد تومان برآورد می شود، پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری به دلیل محدودیت شدید منابع، توان اصلاح زیرسازی مناطق شهری را هم ندارد و این در حالی است که هزاران میلیارد عوارض این شرکت ها به شهرداری پرداخت نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: این شرکت ها از جمله شرکت فراورده های نفتی علاوه بر پرداخت نکردن حقوق قانونی شهرداری از عمل به وظایف اجتماعی خود امتناع می کنند.

وی تاکید کرد: شرکت های متعددی در داخل و بیرون اهواز وجود دارد که حاضر نیستند حتی پیاده رو جلوی شرکت خود را هم درست کنند و آن را وظیفه شهرداری می دانند و این بی عملی به قانون مشکل جدی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.

دغاغله با درخواست از رسانه ها و مردم برای ورود به این موضوع و مطالبه گری از این شرکت ها افزود: شرکت های صنعتی، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و شرکت های وابسته به وزارت نفت باید علاوه بر پرداخت حق آلایندگی به شهرداری وظایف اجتماعی خود در قبال اهواز را انجام دهند.

لایحه روش اجرایی انجام امور جهادی در مناطق کم برخوردار شهر اهواز لایحه ای بود که در این جلسه شورا در دستور کار قرار گرفت و اعضا به اتفاق آرا به این لایحه رای مثبت دادند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار