شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
مدیرعامل پتروشیمی رجال درباره اعتراض کارگران این مجموعه توضیحاتی ارائه داد.

کارگران پتروشیمی رجال هفته گذشته نسبت به وضعیت خود اعتراض کرده و خواهان اجرای خواسته‌هایشان شدند. 

به گفته منابع  کارگری، همکاران آنها نسبت به بی‌توجهی کارفرما و منابع انسانی شرکت در منطقه ویژه پتروشیمی و همچنین مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان معترض هستند. برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی کار و بهره‌مندی از تشکل کارگری مهم‌ترین خواسته‌ی کارگران است. آنها همچنین خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی هستند. 

احسان راستی (مدیرعامل پتروشیمی رجال) در ارتباط با اعتراض کارگران این واحد توضیح داد: برخی از نیروی کار پتروشیمی دست به اعتراض زدند. این گروه تلاش کردند از اشتغال دیگر نیروهای شرکت نیز جلوگیری کنند. کارگران معترض نه تنها دست از کار کشیدند بلکه مانعی برای دیگران بودند. از همین رو فعالیت پتروشیمی متوقف شده بود. 

وی با بیان اینکه تمامی خواسته‌های کارگران جنبه قانونی ندارد، اظهار کرد: همه‌ی مطالبات معترضان وجاهت قانونی ندارد. خواسته آن‌ها منطبق بر قوانین مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی نیست. اعتراض و خواسته کارگران به شورای کارگری و شورای تامین شهرستان ارجاع و مصوبات این شورا روز سه‌شنبه (چهاردهم دی ماه) ابلاغ شد و پتروشیمی رجال از تمامی موارد تمکین خواهد کرد. شورای تامین درخواست کرده است تا مواردی مثل تقویم مزایای اعیاد را اعلام کنیم و مبلغ وام‌های کارگران را افزایش دهیم، تمامی موارد اجرا خواهد شد. 

راستی با بیان اینکه برخی از خواسته‌های کارگران در مرحله اجرا قرار دارد، توضیح داد: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل از خواسته نیروی کار پتروشیمی رجال است که از سال ۹۶ به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. به دلیل اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از شمول قانون کار بیرون هستند، پروسه اجرای طرح طولانی شده است. 

وی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نسبت به اقدام ما یعنی مشاوه با تهران برای اجرای طرح طبقه‌بندی انتقاداتی وارد کرده است. سازمان خواهان بررسی و مشاوره در درون منطقه است. این مسائل سبب شده تا اجرای نهایی طرح با وقفه همراه باشد. 

مدیرعامل پتروشیمی رجال با بیان اینکه خواسته کارگران به هیچ وجه حداقلی نیست بلکه حداکثری است، تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای تامین مشکلات پیش‌آمده برطرف خواهد شد. ما موظف به تحویل کالای سفارشی هستیم و با توجه به اعتراض‌های اخیر از زمان تحویل سفارش ۶ روز عقب هستیم. تصمیم داشتیم تا نیروی انسانی به کارگاه وارد کنیم تا سفارش را در زمان مقرر تحویل دهیم اما معترضان اجازه چنین کاری را نمی‌داند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار