اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در خصوص نتایج بررسی کارشناسی کف و لکه‌های سفید رودخانه کارون توضیحی ارائه داد.

علی بنی‌عگبه اظهار کرد: به دنبال مشاهده کف و لکه‌های سفید رنگ در سطح گسترده بر رودخانه کارون، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز بررسی کارشناسی موضوع را در اولین ساعات مشاهده  آغاز و نتیجه را به قرار ذیل اعلام کرد.

به گزارش شوشان به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی افزود: در روز ۲۵ دی‌ماه لکه‌های سفید رنگ بر رودخانه کارون، حد فاصل پل جزیره و پل سفید مشاهده شد که با بررسی میدانی و نمونه‌برداری‌های انجام شده مشخص شد بیمارستان رازی اقدام به استفاده شدید از مواد شوینده و دترجنت‌ها کرده است به گونه‌ای که  تصفیه‌خانه قادر به تصفیه حجم بالای ترکیبات سورفکتانت نبوده و با تولید کف زیاد، موجبات آلودگی رودخانه را فراهم کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: مسئولین این بیمارستان در زمان بازدید و بررسی این اداره به محل احضار و در خصوص لزوم کنترل و توقف فوری پیشامد، توجیه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزود: ییمارستان رازی به دلیل لزوم پاکسازی و گندزدایی بیمارستان، از مواد شوینده زیادی استفاده کرده و باعث آلودگی رودخانه و نگرانی عمومی شده است. در این خصوص اخطاریه زیست محیطی صادر و به بیمارستان ابلاغ شده و کماکان موضوع از ابعاد دیگر در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پس از ۴۸ ساعت از مشاهده اولین لکه سفید و پیگیری این اداره، هرگونه تخلیه شوینده به رودخانه قطع و هیچ گونه لکه‌ای بر سطح آب مشاهده نشد.

توضیحی درباره آلودگی گسترده کارون با شوینده‌های یک بیمارستان در اهواز

توضیحی درباره آلودگی گسترده کارون با شوینده‌های یک بیمارستان در اهواز


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار