اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روند افزایشی ابتلا به کرونا و اُمیکرون در استان خوزستان خبر داد.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در خوزستان اظهار کرد: روند تعداد مراجعه‌کنندگان و موارد ابتلا به کرونا و اُمیکرون افزایشی و کمی بیش از دو برابر شده است بنابراین به نظر می‌رسد اُمیکرون سوش غالب در خوزستان است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر برای انجام نمونه‌گیری کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کردند اما با توجه به این‌که تنها از یک درصد موارد مثبت کرونا تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود نباید به این عدد توجه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این شرایط بهترین راه برای کنترل بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و واکسیناسیون کامل است تا در برابر این بیماری حفاظت داشته باشیم.

وی با بیان این‌که قدرت سرایت اُمیکرون چند برابر سوش‌های قبلی است، افزود: بنابراین باید در خصوص جلوگیری از برگزاری تجمعات و اعمال محدودیت نسبی بدون مختل شدن کسب و کار مانند جلوگیری از برگزاری مراسم‌های تودیع و معارفه و برخی دیگر از مراسم‌ها یا برگزاری با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و تهویه اقدام شود.

سرمست با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در خوزستان بیان کرد: روز گذشته کسی برای تزریق دوز اول واکسن مراجعه نکرده است که این موضوع نشان می‌دهد افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند قصد انجام واکسیناسیون را ندارند.

وی افزود: میزان مراجعه برای دریافت دوز دوم نیز کم بوده اما بیشترین مراجعه برای تزریق دوز سوم بوده است. در خصوص واکسیناسیون اطفال نیز منتظر اعلام رسمی هستیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار