اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
شهردار اهواز در دیدار با سفیر ژاپن:
رضا امینی: سابقه ارتباط میان دوکشور ایران و ژاپن به ۹۰ سال پیش برمی گردد و ابراز خرسندی دارم که همکاری و تعامل لازم میان ما شکل گیرد و ما آماده حضور سرمایه گذاران ژاپنی هستیم.
رضا امینی ظهر دوشنبه ۴ بهمن در نشستی با سفیر ژاپن که به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سابقه ارتباط میان دوکشور ایران و ژاپن به ۹۰ سال پیش برمی گردد و ابراز خرسندی دارم که همکاری و تعامل لازم میان ما شکل گیرد و ما آماده حضور سرمایه گذاران ژاپنی هستیم.

وی افزود: کشور ایران دارای ۸ کلانشهر می باشد، اهواز نیز یکی از این کلانشهرها است، متاسفانه در دهه ۸۰ میلادی به علت حمله کشور عراق، استان خوزستان و شهر اهواز به شدت آسیب دیده اند، امیدواریم با مشارکت شما که سابقه حضور در استان خوزستان را دارید بتوانیم برخی از این مشکلات را رفع کنیم.

شهردار اهواز ضمن قدردانی از سفیر ژاپن به خاطر حمایت های این کشور در دوران همه گیری ویروس کرونا در ایران، ادامه داد: روابط عمیق ایران و ژاپن قطعا می تواند موثر باشد به این شرط که هر کدام از طرفین به نوبه خود تلاش کنند تا بدون دخالت کشورهای سوم تعامل داشته باشیم و از رابطه مطلوب ژاپن با ایران در اهواز بهرمند شویم.

وی با اشاره به ویژگی های مردم خوزستان گفت: خوزستان دارای اقوام زیادی است که به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و این یک فرصت استثنایی به لحاظ فرهنگی، اجتماعی برای بهرمندی از ظرفیت اقوام در این سرزمین خواهد بود.

امینی اضافه کرد: روابط دوکشور در سطح کلان و مقامات بالاتر تعیین می شود، ساختار سیاسی کشور ما به گونه ای است که بنده به عنوان شهردار، منتخب شورای شهر می باشم، پروژه هایی که ژاپن در ایران اجرا کرده است با سیاست متقابل مدیریت استان و وزارت امور خارجه با سفارت ژاپن در ایران بوده است

وی تاکید کرد: ویرانی های دوران جنگ و اثرات آن همچنان ادامه دارد و با وجود اقدامات انجام شده به ویژه در حوزه شهرسازی اما در حوزه خدمات شهری و محیط زیست دارای مشکلاتی هستیم که امیدوارم با همکاری سرمایه گذران ژاپنی نسبت به رفع آن ها تلاش کنیم .

شهردار اهواز با اشاره به اینکه اهواز در حوزه صنایع و انرژی دارای پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری است، توضیح داد: یکی از عناصر توسعه شهری داشتن رودخانه های طبیعی است که در اهواز رودخانه زیبای کارون را داریم و با برنامه ریزی های انجام شده برای احیا و زیباسازی حاشیه آن به دنبال ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران هستیم تا در زمینه گردشگری با محوریت رودخانه کارون بتوانیم اهواز را متفاوت از قبل نشان دهیم.

گفتنی است در پایان شهردار اهواز آمادگی شهرداری را برای انعقاد قرارداد خواهرخواندگی میان شهر اهواز و شهری از ژاپن اعلام کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار