اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: موج ششم بیماری در کشور آغاز شده و گرچه وضعیت در خوزستان خوب است اما دیر یا زود درگیر این موج خواهیم شد و در این شرایط مهم‌ترین راه مقابله با بیماری، تکمیل واکسیناسیون است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه موج ششم کرونا در کشور آغاز شده، بر لزوم تکمیل سریع واکسیناسیون افراد تاکید کرد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: موج ششم بیماری در کشور آغاز شده و گرچه وضعیت در خوزستان خوب است اما دیر یا زود درگیر این موج خواهیم شد و در این شرایط مهم‌ترین راه مقابله با بیماری، تکمیل واکسیناسیون است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر ۱۶ درصد افراد واجد شرایط یعنی بالای ۱۲ ساله‌ها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و ۱۲ درصد در دریافت دوز دوم و ۵۴ درصد در دریافت دوز سوم تأخیر داشته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: این در حالی است که برای مصون ماندن در مقابل اُمیکرون تزریق سه دوز واکسن لازم است. در برخی از شهرهای استان خوزستان مانند حمیدیه و شادگان تأخیر در تزریق دوز دوم و سوم بیشتر و بالاتر از ۷۰ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به دلایل تاخیر در دریافت واکسن، بیان کرد: باورهای غلطی بین مردم وجود دارد؛ برخی می‌گویند دریافت یک دوز واکسن کافی است، برخی می‌گویند قبلاً گفته شده با تزریق دو دوز واکسن، واکسیناسیون کامل است و ما هم دو نوبت واکسن دریافت کرده‌ایم. وجود این باورها در حالی است که در مقابل اُمیکرون باید سه دوز واکسن دریافت شود.

وی افزود: از طرف دیگر برخی مردم از فرا رسیدن نوبت سوم‌شان اطلاع ندارند، برخی نیز می‌گویند گفته شده برای تزریق نوبت یادآور باید واکسن آسترازنکا دریافت شود و واکسن آسترازنکا می‌خواهند اما این واکسن را نداریم؛ ما می‌گوییم بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس است و نباید خود را به واکسن خاصی محدود کنیم.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: برخی نیز داشتن بیماری زمینه‌ای را دلیلی برای دریافت نکردن واکسن می‌دانند در حالی که این افراد بیشتر در معرض خطر هستند و باید واکسن دریافت کنند. ابتلا به بیماری زمینه‌ای توجیهی برای خودداری از دریافت واکسن نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار