اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
شوشان - داریوش بهارلویی:

دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی رودخانه در حالی از 4 بهمن ماه 1400 در اهواز  آغاز شد که جای مقامات استانی و کشوری بخصوص وزارت نیرویی ها خالی بود.

حضور دو مدیرکل حوضه آبریز , مدیرکل تحقیقات و یک رئیس سازمان محیط زیست استانی به شکل حضوری در افتتاحیه تمام داشته این کنفرانس ظاهرا مهم از توجه مدیران عالی آب و کشور بود .

برگزاری کنفرانسی به این اهمیت در استانی که همین چند ماه قبل مشکلات آبش به کف کوچه و خیابان و درگیری ها رسیده به نظر می آید باید بسیار مهم انگاشته می شد اما کدامین کارهای مهم وجود داشت که  بجز عزیزانی که قدم رنجه کردند اجازه نداد سایر مدیران عالیرتبه محترم آب کشور به خود زحمت حضور دهند خدا می داند.

 این اتفاق در شرایطی است که کمبود دانش و علم در تصمیمات مدیریتی بیشترین لطمه را به آب و رودخانه های کشور وارد کرده است . 

علی القاعده نگارنده به عنوان دبیر اجرایی این سمینار با سابقه طولانی باید جز تعریف و تمجید چیزی نگوید. لیکن شرافت حرفه ای به عنوان یک متخصص کوچک و کم اهمیت آب در گوشه انزوا یک اداره به همت مدیران عالی اجازه نمیدهد که ساده بگذریم. 

استاندار و معاون عمرانی و مدیریت بحرانش در کدام حادثه ملی و منطقه ای بودند که چند دقیقه از وقت خود را به این رویداد بس ارزشمند حداقل برای خوزستان ندادند ؟ منطقه ای که همین حالا نیز اندکی بارش هایش دیر و زود شود ماه های پر خطری را پیش رو خواهد داشت و اگر چاره ای اندیشه نگردد اتفاقات سال قبل مانند تیزری از یک فیلم بلند حادثه ای می ماند چرا باید صندلی هایش از بزرگان خالی باشد سوالی است که نمی توان نپرسید. 

کنفرانسی که به همت قطب علمی آب به نام دانشگاه شهید چمران و سازمانی با قدمت بیش از وزارت نیرو به اسم آب و برق خوزستان شکل گرفت, احتمالا انتظار داشته که نگاهی خاص به آن شود. اما در عمل سترون ماند و امیدهایشان را کم رنگ نمود. 

شاید به نظر حضور در یک افتتاحیه  رویدادی علمی چندان هم اهمیت خاص و گله نداشته باشد اما در این حالت خاص , اتفاقا محل کنفرانس و حرمت بانیانش ایجاب می کرد که برعکس تصور خیلی هم جدی و پر رنگ مشارکت می داشتند .

این اقدام میتوانست نشان از اهتمام عملی و اعتقاد قلبی آنها در حل مشکلات حداقل اگر نه کشور اما این استان دهد.

حالا دیگر گذشته و زمان باز نمی گردد .لیکن امیدواریم این عزیزان و هم طرازان پستی آنها در سایر استان ها اگر چنین رویدادی دیدند حتما چند دقیقه ای باشد مشارکت نمایند.

میشود ساده گذشت و دم فرو بست .اما اجازه دهید که ساده نگذریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار