اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
استاندار خوزستان: مدیریت این پیک بسیار مهم است؛ با وجود سرعت عمل واگیری اُمیکرون، تلفات آن نسبتا کم است اما مشکل در تخت‌های بیمارستانی است که باید این موضوع مدیریت شود.
صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تشکر از اهتمام ویژه در کنترل و مبارزه با بیماری اظهارکرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن به خوبی در استان خوزستان به ویژه اهواز برگزار شد و از آحاد مردم و دست‌اندرکاران این راهپیمایی تشکر می‌کنیم.

 وی افزود: برگزاری این راهپیمایی در این شرایط، ضروری بود و راهپیمایی که در اهواز برگزار شد یکی از نمونه‌های خوب در کشور بود و انعکاس خوبی در صدا و سیما داشت.

این وضعیت نشان می‌دهد با وجود مشکلاتی که از سوی دشمن به ما تحمیل شده و بی‌تدبیری هشت سال دولت قبل، همچنان مردم پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند و امید دارند که این دولت انقلابی مشکلات را برطرف کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در سال ۵۷ مردم با رهبری امام راحل(ره) وارد صحنه شدند و به استعمار پایان دادند و این عزت ملی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های خوب کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن قصد داشت با اعمال تحریم در یک دهه اخیر ما را محاصره کند تا خواسته‌های خود  را تحمیل کند اما این مساله هم موجب نشد مردم از آرمان‌های خود کوتاه بیایند و تحریم‌ها با شکست مواجه شد و آن‌ها به میز مذاکره برگشتند.

خلیلیان با بیان اینکه باید با پیشرفت خودمان کارها را جلو ببریم، بیان کرد: همزمانی کرونا و تحریم‌ها، رکود اقتصادی را تشدید کرد اما با اقدامات انجام‌شده و آزادسازی هوشمند دولت، به تدریج اقتصاد از حالت رکود خارج شد که سال آینده ثمراتش را خواهیم داید. خوشبختانه تحریم‌ها کم اثر شده و کرونا را هم شکست خواهیم داد و مسیر اقتصادی با جهش مثبت مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر مدیریت این پیک بیماری تصریح کرد: مدیریت این پیک بسیار مهم است زیرا به نظر می‌رسد با عبور از این پیک، روند بیماری کرونا نزولی خواهد شد؛ البته اگر سویه جدیدی مطرح نشود.

استاندار خوزستان ادامه داد: با وجود سرعت عمل واگیری اُمیکرون، تلفات آن نسبتا کم است اما مشکل در تخت‌های بیمارستانی است که باید این موضوع مدیریت شود.

وی با اشاره به خسته شدن کادر درمان و لزوم تقویت آن‌ها برای عبور از این پیک و حرکت به سمت عادی شدن شرایط، بیان کرد: همچنین باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجتماعات تحت کنترل باشند.

خلیلیان گفت: اگر دو سه هفته تجمعات تحت کنترل قرار بگیرند و پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک رعایت شود، به نظر می‌رسد این پیک کنترل و مشکلات کمتر شود.

وی افزود: همچنین باید نظارت بیشتری بر مراکز ارائه‌دهنده خدمات عمومی اعمال شود و این مراکز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند. واکسیناسیون اصناف نیز باید کنترل شود و در صورت عدم رعایت، به نحو مقتضی با آنها برخورد شود زیرا سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شرکت نفت، صنایع فولاد و پتروشیمی‌ها باید در زمینه تامین نیدل‌های ظریف ویژه واکسیناسیون کودکان همکاری کنند، گفت: فرمانداران پای کار باشند و جدیت بیشتری به خرج دهند تا از پیک بیماری عبور کنیم. شهرهایی که در اجرای طرح شهید سلیمانی ضیف عمل کرده‌اند نیز باید عقب‌ماندگی را جبران کنند.

وی بیان کرد: پرداخت هزینه‌های مرتبط با تخت‌های ICU توسط بیمه‌ها نیز باید پیگیری شود. معنا ندارد هزینه تخت ویژه از سوی بیمه‌ها کمتر پرداخت شود و این کار تخلف آشکار است و باید با آن‌ها برخورد شود. در صورت لزوم در این زمینه جلسه‌ای با حضور دادستان برگزار شود تا بیمه‌ها بر اساس ضوابط قانونی هزینه‌ها را پرداخت کنند زیرا عدم انجام این کار می‌تواند  به کنترل بیماری آسیب بزند و جان مردم را به خطر بیندازد.

استاندار خوزستان در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف نیز گفت: در برگزاری مراسم اعتکاف باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند. مساجد عذر افراد دارای علائم مشکوک را بخواهند و نباید افراد آلوده وارد شوند زیرا با ورود یک بیمار، قطعا دیگران نیز آلوده می‌شوند. ارائه کارت واکسن و تست منفی نیز برای حضور در مراسم اعتکاف الزامی است.

وی افزود: این هفته نیز محدودیت‌های آموزش غیر حضوری در مراکز آموزشی در شهرهای نارنجی و قرمز برقرار است. احتمالا در روزهای آینده تعداد شهرهای نارنجی افزایش می‌یابد که در صورت افزایش شهرهای نارنجی و قرمز باید این موضوع در شهرهای جدید نیز اعمال شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار