اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
شوشان - زمان بابادی شوراب:

(هم صدایی رادیوهای بیگانه با انقلاب)

بسمه تعالی

در برهه های نزدیک به پیروزی  انقلاب ۵۷، ما دو شبكه تلویزیونی داخلی بیشتر  نداشتیم یکی برای ملت ایران(شبکه یک)و دیگری برای مهاجرین و متخصصین خارجی که در کشور ما کار می کردند(شبکه دو)که بجز این دو شبکه، با هیچ وسیله ی دیگری ارتباط تصویری با  دنیا نداشتم و شبکه های تلویزیونی کشورهای منطقه برای مردم قابل  دریافت نبود 

شبکه دو به زبان انگلیسی و فارسی فیلم و سریال و برنامه های خارجی پخش می کرد و هیچ کدام از شبکه های تلویزیونی اجازه نشر خبرهای  واقعی انقلاب و  ضد رژیم پهلوی را نداشتند.

شبکه های تلويزيون ما کاربرد داخلی داشت 
و این راديو بود كه نقش‌ ماهواره‌های امروز را برای مردم و انقلابیون بازی می كرد ما فقط توسط راديو، اخبار انقلاب که از طريق كشورهای بيگانه منتشر می شد را مطلع می شدیم.

برای اینکار بعد از ظهرها كه امواج بهتر دریافت می شد، كنار راديو جمع می شدیم و بوسیله لیستی که از زمان پخش برنامه  ها و  طول موج‌ آنها تهیه کرده بودیم، گوش می دادیم.

در آن لیست  علاوه بر طول موج و فركانس، ساعت انتشار آنها را نيز نوشته بودیم و به همدیگر منتقل می كرديم، چون بخش صدای فارسی رادیوهای بیگانه ۲۴ ساعته نبود و معمولاً بين ۲٠ دقيقه تا یک ساعت به زبان فارسی برنامه داشتند.

مثلا رادیو بی بی سی، رادیو مسکو، رادیو آلمان، ولی یادم نمی آید رادیو آمریکا برنامه به زبان فارسی  داشت یا نه.

ومی توان جرعت  گفت صدای فارسی رادیوهای بیکانه در انتشار اخبار و پیروزی انقلاب  نقش موثری داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار