شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان: روند شیوع کرونا در خوزستان کاهشی دارد اما به این معنا نیست که قطع شده است و ممکن است به دلیل مواردی همچون تعطیلی گذشته، دوباره افزایشی شود.
دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در سی و هفتمین نشست شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان بیان کرد: افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در خوزستان هم اکنون بستری هستند و یا فوت می‌کنند کسانی هستند که هفته‌های گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه موج ششم کرونا در حال گذر است گفت: روند شیوع کرونا در خوزستان کاهشی دارد اما به این معنا نیست که قطع شده است و ممکن است به دلیل مواردی همچون تعطیلی گذشته،دوباره افزایشی شود.

علوی با بیان اینکه سرعت انتشار این ویروس در خانواده بسیار بالاست، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در خانواده‌ها بیشتر از آیین‌های عزا و عروسی است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: موارد ابتلا به کرونا در خانواده‌ها حدود ۶۲ درصد نسبت به موج قبلی بیشتر است که ۲۰ درصد افزایشی است.

وی با بیان اینکه هیچ نظارتی بر کنترل کرونا در فرودگاه‌های خوزستان نیست ادامه داد: عمده مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت خوزستان با علایم کرونا، کسانی هستند که در ایام تعطیل سفر کرده‌اند.

متوسط واکسیناسیون در خوزستان نسبت به آمار کشوری کمتر است

علوی با بیان اینکه استقبال مردم خوزستان از واکسیناسیون آنچنان که باید نیست ، گفت: خوزستان جزو چهار استانی است که در پوشش واکسیناسیون نسبت به متوسط کشوری در رده پایین قرار دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه اهواز در پوشش واکسن نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، افزود: بر اساس آمارها حدود ۹۵ درصد جامعه هدف در شهر اهواز واکسن زده‌اند ولی در مناطقی مانند اندیکا ، شادگان ، شوش ، حمیدیه و  کارون پوشش واکسن بسیار پایین است و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر واکسن نزده‌اند.

وی ادامه داد: استان خوزستان جمعیت جوانی نسبت به سایر استان‌ها دارد و حدود ۲۰ درصد جمعیت بین ۹ تا ۱۲ سال و ۱۰ درصد این جمعیت بین پنج تا هشت سال سن دارند، بنابراین متوسطه واکسیناسیون ما از استان های دیگر کمتر است.

علوی افزود: از پنجم بهمن امسال واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال و از ۱۹ بهمن افراد زیر پنج سال در خوزستان شروع شده است و اقدام ما برای واکسیناسیون کودکان دیرتر بوده لذا پوشش ما در این زمینه کمتر است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با بیان اینکه استقبال خانواده های خوزستانی از تزریق واکسن، نسبت به گذشته کمتر شده است، گفت: استان خوزستان در یک دوره زمانی به ۱/۴ درصد واکسیناسیون در روز نسبت به کل جمعیت هدف رسید که رقم بالایی بود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در خوزستان واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند که این تعداد در دز های دیگر کمتر شده است.

علوی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال در خوزستان واکسن نوبت سوم دریافت کرده‌اند، گفت: انتظار داریم جامعه هدف، واکسن نوبت سوم خود را به موقع دریافت کنند. 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان افزود: حدود ۵۴ درصد جامعه هدف خوزستان نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند و جزو استان‌های هستیم که بالاترین رقم تاخیر در واکسن نوبت سوم را داریم.

وی گفت: متاسفانه در خوزستان با افرادی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد نمی‌شود که انتظار می‌رود این مساله با جدیت پیگیر شود.

علوی با اشاره به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی باید به درستی کنترل شود تا اخبار صحیح در خصوص واکسیناسیون و اطلاعات کرونا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار