اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
رییس پایش هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به درگیر شدن همه شهرهای خوزستان در گرد و غبار اخیر، نسبت به بازگشت گرد و غبارهای شدید به استان هشدار داد.

علیرضا آذریان روز سه‌شنبه بیان کرد: در گرد و غبار اخیر خوزستان، همه شهرهای استان درگیر بودند به طوری که در ایذه و باغملک که دور از انتظار بودند، نیز شاهد وقوع گرد و غبار بودیم.

وی درباره تداوم پدیده گرد و غبار در چهار روز اخیر در خوزستان توضیح داد: در این مورد وزش باد باعث تشدید گرد و غبار نشده بلکه بررسی تصاویر ماهواره‌ای وجود رطوبت اشباع نشده‌ و جریان همرفتی را نشان می‌دهد که باعث جابجایی لایه‌ها شده است.

آذریان با اشاره به ۲ ویژگی توده گرد و غبار همرفتی، گفت: در این شرایط توده گرد و غبار، مناطقی را درگیر می‌کند که جزو کانون‌های گرد و غبار نیستند که به طور نمونه در روزهای اخیر با آلودگی شدید شهرهای شمالی خوزستان روبه رو بودیم؛ همچنین این نوع گرد و غبار غلظت پایین‌تر و ماندگاری بیشتری دارد.

وی افزود: این وضعیت در صورتی تغییر می‌کند که دمای هوا بیشتر شود، رطوبت تغییر کرده و تبدیل به ابر شود، باران ببارد یا اینکه وزش باد باعث تغییر این شرایط شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار