شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مراجعه افراد با علایم کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانی در خوزستان کاهش چشمگیری یافته است.

دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مریریت کرونا خوزستان که در محل استانداری در حال برگزاری است بیان کرد: در روز جمعه ششم اسفند کل افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستانی در خوزستان با علایم کرونایی، پنج هزار و ۵۰۰ نفر بود در حالی که در هفته پیش از آن ۱۱ هزار مراجعه کننده داشتیم.

وی افزود: اگرچه هنوز مراجعه افراد مبتلا، به وضعیت عادی برنگشته و هنوز حجم زیادی مراجعه کننده داریم ولی این میران نسبت به هفته قبل کمتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در روز ششم اسفند ۹۵۸ بیمار جدید کرونایی شناسایی در خوزستان شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۱۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۴۷۱ نفر در بخش‌های عادی و ۲۴۱ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

وی افزود: اکنون ۵۷ بیمار اینتوبه‌ای در خوزستان داریم  که این تعداد تقریبا چهار برابر پیش از آغاز پیک بیماری است. با توجه به اینکه ۲ هفته بعد تاثیر کاهش مراجعان دیده می‌شود در این بخش هنوز کاهش چشمگیری نداشتیم.

سرمست گفت: در طول یک روز تا ۱۴ فوتی کرونایی در خوزستان داشتیم که این رقم در روز گذشته به هفت نفر کاهش یافت.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۸۵ درصد جمعیت هدف در خوزستان یک دُز، ۷۲.۵ درصد ۲ دُز و حدود ۳۰ درصد سه دُز را دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امیدواریم با رعایت بهداشت فردی، تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان ، و نیز فوتی‌ها کمتر از وضع فعلی شود و زندگی به شرایط عادی برگردد.

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان ادامه داد: انتظار داریم که فرمانداران و مجموعه بهداشت و درمان برای پیگیری  ادامه واکسیناسیون اهتمام بیشتری داشته باشند.

اکنون چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نیز نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار