اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به موازی‌کاری در ساخت مجموعه‌های ورزشی، گفت: یک استادیوم ورزشی به نام غدیر در اهواز ساخته می‌شود و پس از آن نیز یک استادیوم دیگر در همین شهر به نام ورزشگاه شهدای فولاد احداث می‌شود، آن هم در حالی که AFC این استادیوم را به خاطر نداشتن پارکینگ تایید نمی‌کند.

حمید بنی‌تمیم در دومین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال ۱۴۰۰ که امروز یکشنبه ۸ اسفندماه در استانداری خوزستان برگزار شد، در ابتدا با قدردانی از آن‌هایی که در برگزاری جام تختی این اداره‌کل را یاری کردند، اظهار کرد: جا دارد از استاندار خوزستان نیز قدردانی کنم زیرا حضور او در این رقابت‌ها نشان دهنده این بود که ورزش استان جزو اولویت‌های نفر اول خوزستان است و این برای ما نقطه قوت است.

وی در ادامه با اشاره به نصب اسکله قایقرانی با تاکید بر تسریع تامین اعتبار بودجه، گفت: کار در مرحله مناقصه قرار دارد و اسکله نیز موجود است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به چالش‌های پیش روی ورزش استان، عنوان کرد: اجرای طرح حمایت از ۱۸ رشته ورزشی توسط شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، پرهیز از موازی‌کاری و هدررفت منابع عظیم، آن هم در حالی که مناطق کم‌برخوردار یک متر هم فضای ورزشی ندارند، تشکیل کارگرو تملک و تجهیز زمین‌های خاکی به پایه نورافکن برای استفاده حداکثری، اجرای آیین‌نامه استخدام و به کارگیری قهرمانان و تخصیص سهم ورزش از منابع اعتباری شورای اجتماعی و شوری سلامت به منظور انجام مأموریت‌هایی در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از جمله چالش‌های پیش‌روی ورزش محسوب می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه استخدام ورزشکاران مدال‌آور در مسابقات جهانی و المپیک گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا با توجه به صنایع بزرگی که در استان خوزستان داریم، ورزشکاران مقام‌آور در مسابقات کشوری و آسیایی نیز بتوانند استخدام شرکت‌ها و ارگان‌ها شوند. ضمن این‌که هنوز مشکل استخدامی امان‌الله پاپی مدال‌آور خوزستانی در پاراالمپیک حل نشده است و امیدوارم با دستور استاندار، او در یکی از شرکت‌های بزرگ خوزستان شاغل شود.

بنی‌تمیم با بیان این‌که کل اعتبار ورزش خوزستان ۵۵۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ۴۵ پروژه در استان وجود دارد که مربوط به تعمیر و تجهیز است و ۶۰ پروژه نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد هستند که به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیاز دارند. همچنین یکسری پروژه‌های نیمه تمام در استان داریم که با اعتبار بسیار کم می‌توان آن‌ها را افتتاح کرد.

وی افزود: همچنین با کمک‌های انجام شده توانستیم پروژه استخر مجموعه ورزشی بانوان معلول در کوی طلاب اهواز را که سه سال رها شده بود، راه‌اندازی کنیم که منتظر هستیم با حضور وزیر ورزش به افتتاح برسد. راه‌اندازی سالن ورزشی کم‌بینایان و نابینایان به کفپوش و سالن بوکس اهواز به یکسری تجهیزات نیاز دارد. ضمن این‌که ۱۰۰ چمن مصنوعی در استان وجود دارد که حدود ۳۹ زمین چمن مصنوعی به اتمام رسیده‌اند و مابقی جهت بهره‌برداری نیازمند تخصیص اعتبار هستند و پیمانکار حدود ۳۰ میلیارد تومان از ما طلبکار است، در حالی که توانسته‌ایم با توجه به اعتبارات موجود، تنها ۶ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت کنیم و این نیز نارضایتی ورزشکاران را دربر دارد. نمایندگان هم به شدت ما فشار می‌آورند و اگر بتوانیم ۱۰ میلیارد تومان افزایش اعتبار داشته باشیم، می‌توانیم نهایتا تا آخر فروردین‌ماه مابقی زمین چمن‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین بیان کرد: ۱۴۰ ورزرشکار سازمان‌یافته و ۲۵۰ ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم‌ملی در هر دو بخش آقایان و بانوان داریم که از این تعداد نیز۶۰ نفر عضو تیم‌های ملی شده‌اند. همچنین تا پایان سال ۱۷ میزبانی کشوری در خوزستان خواهیم داشت که اغلب آن‌ها برگزار شده است. خوزستان ۱۶۸ تیم لیگی در ۲۳ رشته ورزشی دارد که ۱۳ درصد آن متعلق به بانوان و ۸۷ درصد آن متعلق به آقایان است. از ۵۶ رشته ورزشی نیز استان خوزستان در ۴۶ رشته ورزشی صاحب هیات استانی بوده و در مجموع ۵۰۰ هیات ورزشی در سطح استان خوزستان داریم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به موازی‌کاری در ساخت مجموعه‌های ورزشی، گفت: یک استادیوم ورزشی به نام غدیر در اهواز ساخته می‌شود و پس از آن نیز یک استادیوم دیگر در همین شهر به نام ورزشگاه شهدای فولاد احداث می‌شود، آن هم در حالی که AFC این استادیوم را به دلیل این‌که پارکینگ ندارد، تایید نمی‌کند و بعد نیز ورزشگاه غدیر هم به خاطر نبود اعتبارات جهت حفظ و نگه‌داری آن با سختی تمام نگه‌داری می‌شود، البته یک اسپانسر در این زمینه قرار است همکاری کند. همچنین مراحل ساخت ورزشگاه جهان‌آرا خرمشهر نیمه‌تمام مانده است و بعد شرکت نفت و گاز اروندان به فاصله چند کیلومتر، یک استادیوم دیگر در این شهر احداث می‌کند که البته این استادیوم نیز متروکه شده است. معتقدم اگر کمک شود می‌توانیم از چنین موازی‌کاری‌هایی در احداث اماکن ورزشی جلوگیری کنیم.

وی در پایان نیز گفت: نباید زمین‌های محلات را از دست بدهیم و باید بحث تملک و تجهیز این زمین‌ها در دستور کار قرار گیرد تا نوجوانان و جوانان در شب ‌نیز بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار