شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
شهردار اهواز گفت: فساد خط قرمز مدیریت شهری است؛ معدود افرادی که بعضا به این مرز نزدیک می‌شوند، منتظر عواقب شوم اقدامات‌شان باشند زیرا بعدا وساطت‌ها مانع از اقدامات قانونی نخواهد شد.
شوشان به نقل از ایسنا : شهردار اهواز با بیان اینکه سزاوار نیست تعدادی اندک با اعتبار شهرداری بازی کنند، گفت: فساد خط قرمز مدیریت شهری است؛ معدود افرادی که بعضا به این مرز نزدیک می‌شوند، منتظر عواقب شوم اقدامات‌شان باشند زیرا بعدا وساطت‌ها مانع از اقدامات قانونی نخواهد شد.

رضا امینی در آیین خانه‌تکانی شهری (پاکسازی و نظافت عمومی شهر) که امروز (۹ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: دهه خانه‌تکانی شهری باید آغازی برای تغیییر و تحول اساسی در نظافت و زیبایی اهواز باشد. اهواز مستعد شرایط بسیار بهتری است و وظیفه ما است که این شهر را به جایگاه خود برسانیم.

وی افزود: این برنامه به مدت طولانی‌تر ادامه خواهد یافت اما این دهه برای مهیا شدن شهر به منظور استقبال از مهمانان نوروزی است.

شهردار اهواز گفت: شهرداری اهواز به تنهایی از عهده این مهم برنخواهد آمد و باید همه بخش‌های حاکمیت، دلسوزان شهر، هنرمندان و آحاد مردم به کمک شهرداری بشتابند تا میزبانی مقبولی برای نوروز سال ۱۴۰۱ رقم بزنیم.

وی با اشاره به برگزاری دهه خانه‌تکانی بیان کرد: بخش اول در ایجاد شهر زیبای اهواز، دهه خانه‌تکانی است؛ باید شهر به صورت اساسی پیرایش شود و نازیبایی‌ها و زوائد بصری شهر امحاء شوند و زیبایی‌های شهر افزیش یابند و تقویت شوند.

امینی با اشاره به بسیج مجموعه شورا و شهرداری برای نوروزی متفاوت گفت: شهر متعلق به شخص، گروه یا مدیر خاصی نیست و افتخار ما خدمت به مردم است و هیچ شأنیتی به جز خدمت به مردم نداشته و نداریم.

وی با تاکید بر هم‌افزایی به منظور داشتن شهری بهتر افزود: آنچه که وجود آن در کشور و اهواز احساس می‌شود، اخلاق است؛ اگر اخلاق در همه برنامه‌ها حاکم و در همه بخش‌های زندگی جاری باشد، قطعا شرایط تغییر خواهد کرد.

شهردار اهواز گفت: طرح خانه‌تکانی شامل پاکسازی اراضی، دیواره‌ها، فضاهای عمومی، میادین، پیاده‌روها، منابع اصلی و فرعی و اماکنی است که به عنوان وظیفه خدماتی بر عهده شهرداری است و باید خود را ملزم به انجام مراحل مختلف این طرح بدانیم.

وی بیان کرد: این برنامه تنها در یک دهه عملیاتی نمی‌شود بلکه این دهه، به عنوان نقطه آغاز است. همکاران شورا و شهرداری در تلاش برای تغییر ساختارهای شهرداری اهواز و تحکیم زیربناهای لازم برای مدیریت و برنامه مدیریت شهری هستند تا خروجی این برنامه‌ها منجر به ارتقای کیفیت زندگی مردم در شهر شود.

وی افزود: اگر بتوانیم در کیفیت زندگی و محیط شهر تغییری ایجاد کنیم حتما از مردم نمره قبولی می‌گیریم و اگر در این امتحان بزرگ موفق نشویم مردم و خداوند رضایت نخواهند داشت که در این کسوت باشیم.

امینی گفت: ثبات مدیریت و ماندگاری مدیران در مناصب‌شان یکی از رموز موفقیت در مدیریت شهری است اما این ماندگاری به شرط موفقیت در آزمون بزرگ طرح شهر زیبای اهواز با فاز اول در قالب خانه‌تکانی شهر است.

وی بیان کرد: قطعا اگر بخشی از مدیریت یا عنصری از مدیران در این طرح همکاری نکنند و در این آزمون موفق نباشند، در حلقه مدیریت جایی نخواهند داشت. احیانا اگر کسی همه انرژی خود و همکارانش را به کار نگیرد و در این مسیر استفاده نکند، شک نداشته باشد که از حلقه مدیریت شهری حذف خواهد شد؛ این هشدار جدی به همه مدیران شهری است. 

شهردار اهواز با تشکر از تلاش کارگران در نظافت شهر، گفت: کارگر و کارمند شهرداری باید باور داشته باشند که قطعه بزرگی از پازل شهری هستند و مدیران نیز باید با انسجام، این قطعات پازل را در کنار هم برای بهتر شدن شرایط تنظیم کنند.

وی تصریح کرد: برای پرداخت حق و حقوق کارگران باید حداکثر تلاش را داشته باشیم و این موضوع را در اولویت قرار دهیم؛ رویه به این صورت بوده که ابتدا شهرداری مرکز، سپس کارمندان و سپس کارگران حقوق خود را دریافت کنند اما چند ماهی است این رویه برعکس شده است. مفهوم این کار این است که پایه‌های قوی مدیریت شهری، کارگران هستند. باید شرایطی فراهم شود که همه کارکنان شهرداری به سهم خود احساس کنند نقش موثری در مدیریت شهری دارند.

امینی افزود: صرفا ۱۰ روز تمیز کردن شهر و بازگشت به شرایط قبل، پسندیده شهر و مورد قبول اعضای شورای شهر و مدیریت شهری نیست. حذف زوائد بصری، حمل نخاله‌های ساختمانی، پاکسازی شهر، ترمیم و رنگ‌آمیزی جداول، حذف زباله‌گردها از این شغل و دعوت آن‌ها به مشاغل بهتر و برقراری انضباط شهری، وابسته به مختصات مدیریت جهادی، پاکدستی و استفاده از دانش روز است.

وی با اشاره به ادامه اجرای این طرح در سال آینده گفت: پس از پیرایش شهری باید زیباسازی شهر را نیز به صورت توامان داشته باشیم. تغییر در مدیریت‌ها برای بهتر شدن شرایط است و مدیرانی که بر اساس شایستگی نه روابط قومی، سیاسی، اجتماعی و حاشیه‌های متعدد به سمت‌های جدید منصوب می‌شوند، باید بدانند در چه نقطه‌ای قرار دارند، چه وظیفه‌ای بر عهده دارند و ایام آزمون‌شان چه زمانی است.

شهردار اهواز افزود: شهر، امانت مردم در دست ما است بنابراین به هیچ وجه حق نداریم تعرضی به منافع عمومی داشته باشیم. از برخی نقاط شهرداری بعضا اخبار معدودی به مدیریت مخابره می‌شود که مطمئنا نتایج ناگواری برای مسببان این حرکت‌ها خواهد داشت.

وی بیان کرد: هشدار می‌دهم تعرض به حقوق مردم از همه جنبه‌ها قابل پیگرد است بنابراین بدانند که می‌دانیم و اگر تاکنون تامل کرده‌ایم بنا بر مصالحی بوده است.

امینی گفت: فساد خط قرمز مدیریت شهری است؛ معدود افرادی که بعضا به این مرز نزدیک می‌شوند، منتظر عواقب شوم اقدامات‌شان باشند زیرا بعدا وساطت‌ها مانع از اقدامات قانونی نخواهد شد. سزاوار نیست این تعداد اندک با اعتبار شهرداری بازی کنند.

وی افزود: هدف‌گذاری در شهرداری اهواز به گونه‌ای است که با نظام تشویق و تنبیه محیطی فراهم شود تا افرادی که درصدد ارتقای کیفیت زندگی مردم در شهر هستند، رشد داشته باشند و افرادی که رخوتی دارند و مانع ارائه خدمات می‌شوند، از ناحیه قانون تنبیه نصیب‌شان خواهد شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار