شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
رئیس شورای شهر اهواز گفت: بالغ بر ۲۳ هزار کامیون نخاله در اهواز وجود دارد که شهرداری اهواز تا نوروز به تنهایی توان جمع‌آوری این میزان نخاله را ندارد بنابراین نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های بزرگ مستقر در شهر برای جمع‌آوری این نخاله‌ها هستیم.

سیاوش محمودی در حاشیه آیین خانه‌تکانی شهری (پاکسازی و نظافت عمومی شهر) که امروز (۹ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: دهه خانه‌تکانی شهری آغازی برای داشتن اهواز زیبا است و استمرار این طرح و مشارکت شهروندان، دو رکن اصلی رسیدن به این هدف هستند.

وی افزود: بالغ بر ۲۳ هزار کامیون نخاله در اهواز وجود دارد که شهرداری اهواز تا نوروز به تنهایی توان جمع‌آوری این میزان نخاله را ندارد بنابراین نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های بزرگ مستقر در شهر برای جمع‌آوری این نخاله‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به چگونگی مشارکت مردم در داشتن شهر بهتر، گفت: در برخی شهرها پسماند محله‌ها در روزهای زوج یا فرد جمع‌آوری می‌شوند که این کار هزینه‌ها در این زمینه را به نصف کاهش می‌دهد و می‌توان این مبالغ را در زمینه‌های دیگر مانند عمران شهر هزینه کرد.

وی افزود: اکنون می‌بینیم که هر کسی هر ساعتی دلش می‌خواهد پسماند را از منزل خارج می‌کند در حالی که باید در ساعت مقرر یعنی ساعت ۲۳ پسماندها از منزل خارج شوند. از طرف دیگر شهرداری نیز باید بر اساس برنامه نسبت به جمع‌آوری پسماندها اقدام کند.

محمودی گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء یکی از برنامه‌های جدی شهرداری است که در برخی مناطق آغاز شده است. با توجه به فعالیت زباله‌گردها، مردم می‌توانند در منزل زبال‌های تر و خشک را تفکیک و خارج کنند تا زبال‌هگردها تنها زباله خشک را ببرند. در سال آینده نیز برنامه‌ریزی در خصوص ساماندهی زباله‌گردها انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار