اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
شوشان -  هوشنگ نوبخت:

فوتبال ، دیگر یک توپ بازی ساده نیست . فوتبال در دنیای امروز یک صنعت ، یک هنر و یک ابزار قدرت برای شهرها، کشورها و ملت هاست.

شما ، شهر زیبای بارسلونا را بدون پیوست باشگاه بارسلونا نمی توانید تصور کنید یا اینکه هرگز نمی توان از شهر میلان ایتالیا نام برد و به تیم های فوتبال این شهر اشاره نکرد .

در همین ایران خودمان ، محال است نام صنعت نفت یا ملوان به میان بیاید و پیوند این شهرها با فوتبال مطرح نشود .

در اصل ، فوتبال به خاطر زیبایی، جذبه و قدرتی که در جهان دارد به یک هویت برای شهرها و کشورها تبدیل شده است .

رسالت اصلی و ذات پاک فوتبال اما ایجاد شور و شوق و هیجان و تحرک بین جامعه و یا همان هوادارانی است که گوشه ای از عمر و زندگی شان را به این ورزش گره زده اند.

امروز و پس از مدت ها تبلیغ و کل کل های فوتبالی و خط و نشان های مجازی و رسانه ای باز هم به شهرآورد آبی و قرمز رسیدیم . 

شهرآوردی که از نظر فنی به جرات در میان پنجاه شهرآوردهای شاخص جهان هم جایی ندارد اما به لحاظ حاشیه ها و مسائل جانبی و غیرفوتبالی همیشه در راس اخبار ایران، آسیا و گاهی دنیاست .

امروز باز هم این شهرآورد سنتی تهران که دیگر مثل سابق در سطح ملی خریدار ندارد، از خیلی لحاظ نمره مردودی گرفت . 

از لحاظ فنی ، از لحاظ عدم داشتن تماشاگر، از لحاظ چشم انداز خنده دار  دکان بازارهای تبلیغاتی که تا سقف استادیوم رسیده بود و در نهایت از لحاظ این که خواب خوش عصرانه خیلی از مردم ایران را که خسته و کوفته از سر کار به خانه آمده بودند را حرام کرد .

استفاده از تک مهاجم های نا آماده ، چیدن نصف نفرات تیم در کمربند میانی ، نداشتن انگیزه لازم برای پیروزی ، نبود جسارت نزد مربیان برای ترکیب هجومی و تماشاگرپسند ، احتیاط و رضایت به تساوی ، نداشتن بازیکنان ستاره که حداقل چند موقعیت انفرادی خلق کنند و بسیاری موارد فنی و اخلاقی دیگر باعث شده بود که آسمان این شهرآورد هم مثل اکثر بازی های این دو تیم ، بی روح و خسته کننده شود و بازیکنان و حتی مربیان تنها به بحث و مشاجره در مورد اینکه اوت های دستی وسط زمین ، متعلق به کدام تیم است ، سعی در داغ کردن بازی کنند .

امیدوارم که شرایط فوتبال و لیگ برتر ایران به سمتی برود که همه دنبال یک باخت جانانه ، زیبا ، آبرومند ، تماشاگرپسند و فنی بروند تا یک مساوی از پیش تعیین شده ی بزدلانه برای حفظ مدیران عامل یا سرمربی هایی که در وهله اول به جایگاه خودشان فکر می کنند .

شهر آورد دیگری هم تمام شد و ما تنها خواب عصر گاهی مان را از دست دادیم و نیم کیلو تخمه ای که احساس کردیم برای هیجان بازی امروز لازم است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار