شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
شوشان - سیدحسینعلی حسینی:

چندی پیش کلیات طرحی تحت عنوان صیانت ار فضای مجازی در کمیسیونی ویژه در مجلس شورای اسلامی با 18 رای موافق و تنها یک رای مخالف به تصویب رسید که بلافاصله در کشور با واکنش منفی اکثریت کاربران فضای مجازی مواجه شد، در همانروز معاونت قوانین مجلس در بیانیه ای تصویب کلیات این طرح را به آن شکل انجام گرفته تخلف و رد کرد و چند روز بعد نیز هیات رئیسه مجلس این مصوبه را رد کرد و در جلسه علنی بیش از 160 نماینده مجلس خواستار بازگرداندن این طرح به صحن علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی بیشترشدند. 

در این بین سخنگوی این کمسیون که برحسب اتفاق نماینده مردم خرم آباد و چگنی است (مهرداد ویس کرمی) با زدن توییت هایی مواضع خود را در این زمینه بیان کرد. 

لازم به ذکر است که ایشان جز 18نفر موافق کلیات طرح هستند. 

آنچه که مرا به نوشتن این مرقومه واداشت این  توییت ایشان است :
#فضای_مجازی؛

۱. به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است.

۲. در کشورهای پیشرفته قانونمند است.

۳. چند وجهی، پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه‌ای است.

۴. گرگ‌های مجازی و سگ‌های قلاده‌بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند.

۵. قانونمندی، به نفع کسب‌وکارهای سالم مجازی است.

و اما توجه ویسکرمی و همه نمایندگان هم عقیده و هم رای با ایشان که کم هم نیستند را به این نکات جلب میکنم. 

١.در اینکه این موضوع محتاج و نیازمند قانونگذاری و قانونپذیری است هیچ شک و شبهه ای نیست. اما سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا این اولویت چندم مردم در بحث قانونگذاری است؟ آیا مواردی از جمله شفافیت آراء نمایندگان، میزان حقوق و مزایا و پرداختی ها به نمایندگان، اشتغال جوانان ، تورم، بیکاری، صنعت، اقتصاد، فرهنگ و دهها موضوع دیگر اولویت دار تر از این موضوع هستند یا نه؟

٢. مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان و علی الخصوص شما به چه میزان از نقش نظارتی تان در اجرای قوانینی که اتفاقا تصویب هم شده اند و سالها از تصویب آنها گذشته است آگاهی دارید؟ 

آیا بهتر نیست به جای تصویب قوانین جدید پیگیر اجرایی کردن قوانین و بخشنامه هایی باشید  که سالهاست  در جای جای برخی وزارتخانه ها خاک می‌خورند. 

٣.نوشته اید در کشورهای پیشرفته قانونمند اند. کجای کشور ما پیشرفته است، اینترنت ما به خودی خود هم فیلتر است و هم قبل از صیانت شما دهان همه مارا با سرعت لاک‌پشتی آسفالت کرده است، اگر این را نمی‌دانید، بدانید اینترنت ما عوام مانند اینترنت پرسرعت خواصی چون شما نیست. 

۴.در کجای جهان پیشرفته ای که شما سراغ دارید و ارتباط دارید منتقدین طرح ها و لوایح را سگ و گربه و شغال و روباه می‌نامند که شما بی محابا منتقدین این طرح را اینچنین هتاکانه مورد هتک حرمت قرار می‌دهید؟

۵. آقای نماینده مگر فراموش کرده اید که در سوگند نمایندگی خود را نماینده ملت  ایران میدانید و نه حوزه انتخابیه، اگربخشی از موکلین شما در کشور سگ و گربه و روباه و شغالند بدانید که شما نماینده اینانید و نماینده فرشته و حوری های بهشتی نیستید.

۶. و نکته آخر و پایانی اینکه جنابعالی نماینده و وکیل خلائق هستید و نه نماینده علائق خود و هم حزب و گروهی هایتان. 

در پایان به عنوان یک فعال رسانه ای پیشنهاد میدهم از پیشگاه ملت عذرخواهی کنید تا بیش از این اوضاع  خراب تر نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار