اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
راست یا دروغ:
شوشان - مجتبی حلالی:

سجاد غریبی! ملقب به هالک ایرانی. تصاویر منتشر شده از او طی یکی دو سال اخیر به وضوح نشان می دهد، سجاد بلحاظ فیزیکی تا حد بالایی به هالک سبز رنگ کارتون های انیمیشنی شباهت دارد.

ایده جذاب است. تلاشش قابل تحسین است. بواقع هدف و علاقه ای را که مد نظر داشته محقق ساخته و اکنون بخشی از مردم جهان او را بعنوان هالک ایرانی می شناسند. اتفاقا جذابیت ماجرا برای ما خوزستانی ها این است که او فرزند اهواز است.

تصاویر هالک گونه اش در فضای مجازی دست به دست می شدند، فیلم های مختلف نیز تهیه و منتشر کرده است که نشان می دهد، پس از هالک شدن، اینبار رویای رویارویی با ترسناک ترین مرد جهان ( مارتین فورد بریتانیایی) را نیز در سر می پروراند.

از این رو اقدام به انتشار فیلم و عکس هایی با مضمون کری خوانی برای مارتین می کند. از فشردن پرتقال تا خم کردن قابلمه چدنی که هر کدام را به مثابه سر مارتین تلقی کرده و روزی با او اینچنین خواهد کرد.

 تا آنجا که گفت: به بی‌احترامی به من و دلقک‌بازی‌های خود ادامه بده، اما قول می‌دهم تو را با برانکارد از روی رینگ بوکس بیرون ببرند. تو هیچ شانسی مقابل من نداری!

این آغاز کری خوانی ها بود. از بی تفاوتی مارتین و اینکه هالک را خواهم زد، نه برای افتخارش که صرفا برای خاتمه بخشیدن به کری خوانی ها، چراکه ناک اوت کردن هالک بدون تردید برایش افتخار و حس ویژه ای نخواهد داشت.

خاصیت فضای مجازی این است، خاصیت رسانه به شدت مثبت 100 و منفی 100 است. در کوتاه ترین زمان هرآنچه را که مد نظرمان است انتقال می دهیم، صرفا برای جذابیت و جذب دنبال کننده و افزایش مخاطبین صفحه اینستاگرامی. 

منتشر کنندگان بعضا بی توجه به صحت و کذب بودن خبر و بدون درنظر گرفتن برخی ملاحظات مانند توجه به زندگی شخصی و آبروی افراد با هشتک گذاری به بهترین شکل عملیات مخابره و انتشار را انجام می دهند و اینگونه است که سرتاسر جهان در کوتاه ترین زمان ریز و درشت رویدادهای یکدیگر را درخواهند یافت.

تا اینجا همه چیز عادی پیش رفت. کری خوانی و دعوت به مبارزه از سوی هالک و مارتین.

سرمایه گذاران و شرکت های مختلفی پای به عرصه گذارده و اقدام به تبلغیات کردند. مقدمات مبارزه را در فروردین ماه فراهم آوردند. گویا مبلغی که به پیروز و بازنده می رسد، آنقدر چشمگیر و بالاست که به هرآنچه در فضای مجازی گفته می شود، می چربد. پیش از این و طی روزهای گذشته و در امارات، دیداری خشن و بدون درگیری فیزکی میان این دو مدعی تدارک می بینند. چشم درچشم، پیشانی به پیشانی، ناگهان و برخلاف آنچه که تعیین شده بود، ضربه ای سهمگین به سینه هالک وارد می شود و چند متر به عقب پرتاب می شود. مجدد چشم در چشم و پیشانی در پیشانی؛ و بازهم هالک ناکام در ضربه وارد کردن به مارتین. اینبار همین فیلم موجبات انواع توهین ها و به سخره گرفتن ها شد.

این فیلم همه فضای مجازی را محصور خود کرد. هر صفحه ای که باز می شد، خبر ناکامی هالک را منتشر کرده بود. هالک ایرانی این بود؟؟؟ آغاز طنزها، لودگی ها و به سخره گرفتن کسی که نام ایران را یدک می کشید. پس از آن صفحاتی در حمایت از مارتین فورد شکل گرفت. بواقع همگی به نوعی جانب داری از مارتین را برگزیدند، بی آنکه توجه کنند که جسارتی که سجاد برای رویارویی با مارتین به خرج داد، بواقع پر از شهامت بود. اگرچه فیک مجازی خطاب شد، اما شاید ریشه بسیاری از این واکنش ها عدم توان مشاهده رشد و پیشرفت دیگران هم باشد.

به هر صورت سجاد غریبی تلاش کرده و توانسته با هزینه خود، با سعی و تلاش خود در این مبارزه آزاد در رینگ شرکت کند. از مدتها قبل این رویداد ورد زبان ها بود. اینکه اکنون و پس از انتشار آن فیلم، بسیاری افراد لب به سخن گشوده اند و می گویند، بگذارید فردی دیگر را بجای غریبی درمبارزه حاضر کنیم، تا اینگونه از حیثیت ورزش رزمی ایران نیز دفاع شود. اما، آقایان، عزیزان، پیش از این کجا بودید؟ سجاد حتا اگر شکست را بپذیرد، که احتمالش نیز فراوان است، راهی بوده که به تنهایی از ابتدا طی کرده، بسیار نسنجیده و خام است اگر امروز پیشنهاد جایگزینی مبارز مطرح می شود و صرفا بیانگر عدم حمایت از او و شانه خالی کردن از حس مسوولیتی است که می بایست پیش از اینها به جوش می آمد.

البته هرآنچه بیان شد با فیلمی دیگر زیر سوال رفت، آنجا که اشتباها پس از نشست خبری و واکنش تند سجاد غریبی برای درگیری با مارتین فورد، مشخص شد همه هرآنچه هست، نقش آفرینی است، آنها اتفاقا از سناریوی طراحی شده پیروی می کنند و با یکدیگر رابطه صمیمی هم دارند و همه فریادها، کتک کاری ها، جدا کردن ها و ... ایفای نقشی بیش نیست.

آری! بنظر می رسد، فضای مجازی از مسیر خارج شده و متاسفانه بسیاری افراد به سادگی هم مسیر با برخی دروغ ها و طراحی های از پیش تعیین شده قرار می گیرند. همانگونه که دو بازیکن ملی پوش استقلال تهران، صرفا بدلیل همین کری خوانی ها که توسط هواداران تیم پیروزی صورت گرفت و احتمالا از بازی در سطح لیگ برتر و حضور در تیم ملی و جام جهانی باز خواهند ماند.

همین حرکت نیز از سوی هواداران استقلال در حال انجام است و به چند بازیکن این تیم که خدمت مقدس سربازی نرفته اند و یا دارای معافیت جعلی هستند، پرداخته اند و دایما در قالب فیلم و عکس و خبر و ... به این موضوع اشاره می کنند. به همین راحتی آینده افراد به خطر می افتد و از مسیر حرفه ای دور می شوند.

باری! قصدم حمایت از غریبی نبود و نیست! اما فضای عجیب و غریب حاکم ناراحت کننده است، همان ها که با بی ملاحظگی فیلم و تصاویر فلان بازیگر و فوتبالیست و ... را منتشر می کردند، پس از اقدام به خودکشی و یا پناهندگی و انزوای آن فرد، اقدام به انتشار تناقضات می کنند! حیف بود، نباید می رفت، نباید خودکشی می کرد و ..

و در پایان کافی است یک نکته را همواره در همه مراحل زندگی مان الگو قرار دهیم و آن، اینست که هیچ گاه خود را در مقام قضاوت دیگران قرار ندهیم. نه اینکه برای یک لحظه خودمان را جای او بگذاریم، خیر! صرفا کافی است اجازه قضاوت دیگران را به خود ندهیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
comment
0
0
comment سلام!
شما از دورغ و.....فضای مجازی خیلی شیک صحبت کردید!ولی از فریب و حقوق بازی اقای هالک فتوشاپی که مصداق فریب و کلاهبرداری است سخنی به میان نیاوردید!علت هجمه به این فرد این است که مشخص شد این اقا انچه که از خود نمایش میداده نبوده و ظاهرا ادای ورزشکاران را در می اورده!!
و کنته دیگر بنظر میرسد نویسنده این مطلب اسمان ریسمون بافت تا از بازیکنان مشمول تیم مورد علاقه خود جانبداری کند!!یاد مطلب رنگی که چندی پیش از صاحب این قلم درباره مدیرعامل تیم مورد علاقه شان تحریر شده بوده افتادم!
مشکل عمده روزنامه نگاری در خوزستان اینت است که عمده این عزیزان در همه امور صاحب نظر هستند از مستئل فرهنگی و هنری تا هسته ی وژئو پولتیک منطقه و ورزش!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار