شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به توقف سیر کاهشی موارد ابتلا، بستری و مرگ، نسبت به خطر خارج نشدن از موج بیماری و آغاز موج بعدی در صورت عادی‌انگاری هشدار داد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۹۹۳ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۱۰۳ نفر کمتر بوده است. 

وی افزود: پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۴۶۱ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، چهار مورد بیشتر شده است.

علوی گفت: در این مدت ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نسبت به روز قبل ۲۳ نفر بیشتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که نسبت به روز قبل هفت فوتی بیشتر داشته‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این آمار نشان می‌دهد سیر کاهشی موارد ابتلا، بستری و مرگ متوقف شده و اندکی افزایش یافته است؛ این مساله هشداری برای ما است و اگر عادی‌انگاری شود و نسبت به خطر بازگشت بیماری توجه نشود، ممکن است خروج از موج بیماری محقق نشود و خطر شروع موج بعدی افزایش یابد.

وی گفت: روند واکسیناسیون و سرعت پیشرفت واکسیناسیون نیز نشان می‌دهد هنوز تعدادی از هم‌استانی‌ها آنچنان به امر واکسیناسیون اهمیت نمی‌دهند.

علوی با اشاره به تزریق ۷ میلیون و ۶۷ هزار دوز واکسن در خوزستان، گفت: تاکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵ درصد و نوبت دوم  ۷۳ درصد و  نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۱ درصد است.

وی بیان کرد: همچنان در استان خوزستان ۱۵ درصد افراد گروه هدف واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند و ۱۳ درصد در تزریق نوبت دوم و ۵۷ درصد در نوبت سوم تاخیر دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس خوداظهاری حدود ۷۷ درصد است اما این موضوع در برخی اماکن به ویژه اماکن پرتردد و متراکم مانند پاساژها، رستوران ها و سالن های ورزشی کمتر از این عدد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار