اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

مراسم روز درختکاری در صنعت نیشکر امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود. پیوستن نیشکر به پویش ملی «ایران سرسبز»، نقش این صنعت را بیش از پیش در صیانت از منابع طبیعی و رونق زراعت چوب در خوزستان برجسته کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، صنعت توسعه نیشکر با کاشت بیش از چهار میلیون اصله نهال و هدف‌گذاری بیش از دو هزار هکتار نهال‌کاری نقش‌آفرینی ویژه‌ای در این پویش دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) در حاشیه کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری که با حضور دکتر آقارضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار و سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان برگزار شد، به این نقش ویژه اشاره و تاکید کرد که نهضت درختکاری با جدیت بیشتری در واحدهای نیشکری دنبال می‌شود و نه تنها در محیط درونی، بلکه در مناطق پیرامونی کشت و صنعت‌ها نیز طرح نهال‌کاری به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

به گفته دکتر عبدعلی ناصری، عملیات درختکاری و توسعه کمربند سبز حاشیه جاده اهواز به خرمشهر در راستای پویش ایران سرسبز و توسعه فضای سبز محیط پیرامونی واحدهای نیشکری است.

این عملیات در حاشیه جاده اهواز به خرمشهر به طول ۳۰ کیلومتر است که از سوی کشت و صنعت امیرکبیر با کاشت بیش از ۳۶ هزار نهال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود از ۵۰۰ هکتار نهال‌کاری طی دو سال اخیر خبر داد و بیان داشت که این نهال‌ها در راستای صیانت از منابع طبیعی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در واحدهای نیشکری کاشته شده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکنون بیش از چهار میلیون اصله نهال در کشت و صنعت‌های نیشکری کاشته که این میزان با پیوستن این شرکت به پویش ملی ایران سرسبز افزایش می‌یابد.

ناصری در ادامه به کاشت بیش از ۲۲۳ هزار نهال مثمر و غیرمثمر در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت که این میزان نهال‌کاری در ۲۶۷ هکتار از اراضی نیشکر انجام شده که نسبت به دو سال گذشته، افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

در سال ۹۸ ، ۶۷ هزار نهال و در سال گذشته، ۱۶۷ هزار نهال در کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر کاشته شد که در کنار رونق زراعت چوب، اکوسیستم طبیعی و تنوع زیستی در منطقه ایجاد کرده است. هر سال نیز در روز درختکاری به تعداد نیروهای شاغل در هر کشت و صنعت یک اصله نهال مثمر از جمله نخل و مرکبات کاشته می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار