اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این شرکت را پیشگام در مصرف بهینه انرژی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری این سخن را امروز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) در سمینار بهینه‌سازی تولید و مصرف انرژی در کارخانجات شکر بیان کرد و گفت که اقدامات موثری در راستای کاهش مصرف گاز و برق در این این صنعت انجام شده است.

به گفته ناصری، مجموعه اقدامات صنعت توسعه نیشکر در راستای مصرف بهینه انرژی، این شرکت را در ردیف صنایع سبز قرار داده است.

وی در ادامه به طرح گازسوز کردن کامل کوره‌های بخار کارخانه‌های شکر اشاره کرد و افزود: کشت و صنعت فارابی اولین شرکتی بود که این طرح را اجرایی کرد و پس از آن در سایر کشت و صنعت‌ها اجرا شد و طی آن برای اولین بار، سوخت گازوئیل از چرخه راه‌اندازی بویلرها حذف شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به اثرات محیط‌زیستی اجرای این طرح در صنعت نیشکر اشاره کرد و حذف کامل سوخت گازوئیل در چرخه کارخانه شکر را قدمی مهم در مصرف بهینه انرژی و اهداف محیط‌زیستی دانست.

به گفته ناصری، گاز به دلیل احتراق کامل، نسبت به گازوئیل از آلایندگی کمتری برخوردار است و همچنین به دلیل آلایندگی کمتر، سبب افزایش راندمان حرارتی و افزایش طول عمر بویلرها نیز می‌شود.

ضرورت جلوگیری از اتلاف انرژی در صنعت نیشکر

وی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی ۲۲ دیزل ژنراتور را دستاورد دیگر صنعت نیشکر در مصرف بهینه انرژی عنوان کرد و بیان داشت: با راه‌اندازی ۲۲ دیزل ژنراتور در کمتر از دو ماه در کشت و صنعت‌های نیشکری و شرکت خمیرمایه و الکل رازی، با تولید ۳۳ مگاوات برق، موفقیتی مهم در تولید پایدار و جبران کمبود برق در تابستان برداشته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه بر ضرورت جلوگیری هر چه بیشتر از اتلاف انرژی تاکید کرد و گفت: باید به صورت مستمر به دنبال یافتن راهکارهای کاهش مصرف انرژی بود.

سمینار بهینه‌سازی تولید و مصرف انرژی در کارخانجات شکر با حضور مدیران عامل، معاونین کشاورزی و صنعت کشت و صنعت‌ها و صنایع جانبی، مدیران صنعت و کشاورزی و کارشناسان صنعت نیشکر از سوی جمعیت علمی فن‌آوری نیشکر ایران در سالن آمفی تئاتر کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شد.

این سمینار یک روزه، به منظور بررسی میزان انرژی مصرفی و راهکارهای کاهش آن در کارخانجات نیشکر برگزار شد و بیش ۱۵۰ نفر از متخصصین نیشکر حضور یافتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار