شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

شوشان - جواد الهایی سحر:

روزگاری نه‌چندان دور، شهرداران اغلب مناطق اهواز به كاشت درختان بياباني در شهر اقدام نموده و شهري يكنواخت از كهور اكاليپتوس و كنوكارپوس براي ما ساختند و كاشت مورت تا همين پارسال در كيانشهر ادامه داشت...اما شهردار منطقه ٥ اهواز امسال چندين خيابان با درختان زينتي برهان گلي و گل كاغذي زينت داده ، خيابان ٢٢ بهمن، خيابان هاي كمپلوي جنوبي و اتوبان منتهي به ملاشيه از جمله خيابانهايي هستند كه از امسال با رنگ هاي سرخ گل كاغذي و زرد برهان گلي آراسته شده اند.

 در حاشيه اهواز در يكي از روستاهاي بخش مركزي باغ ٣٠ ميوه اي ديگر ساخته شد اين باغ كه در فاز اول از ميوه هاي پرتقال درفول، ليموسنگي، پرتقال پر، ليموشيشه، زيتون، سيب گلاب، انار، توت سياه، انجير، توت موزي،انجير بنگال و...باانواع گل هاي تزيني برهان گلي ، گل كاغذي ، شمشاد اهوازي درست شد تا در آينده اي نزديك يكي از جاذبه هاي گردشگري اهواز باشد.

به همت يك بانوي سبز و دوستدار محيط زيست پويش اهواز پايتخت گل هاي كاغذي امسال در اهواز راه اندازي شد خانم  پروانه بختياري در كاشت گل كاغذي و نفي كنوكارپوس يك انقلاب سبز به پا كرد.

اين بانوي سبز با كاشت ؛؛

۸۰۰ مترگل كاغذي در   بیمارستان سوانح و سوختگی فاز دو پاداد شهر 
۴۰۰ مترگل کاغذی  فلکه قوری واقع در گلستان شرکت کرخه شاوور
۴۰۰ متر کاشت گل کاغذی و برهان گلی 
بیمارستان سلامت

خیابان زینب کمپلو آیلند وسط بلوار ۵۰۰ متر کاشت گل کاغذی و برهان گلی
شیر خوار گاه فتح المبین واقع در سپیدار ۱۰۰ متر گل کاغذی
خوابگاه پسرانه صدف واقع در گلستان ۵۰ متر گل کاغذی 
پارک تلاش واقع در فاز دو پاداد شهر ۳۵۰ متر گل کاغذی و کنار
پارک محلی واقع در شهرک برق ۵۰ متر کاشت گل کاغذی 

خوشبختانه  افرادي هستند كه می کوشند تا پرچمدارِ یک تحول بنیادی در تغییر رفتار در يكنواختي فضای سبز شهری بوجود اورند .

به آینده این سرزمین مگر می‌توان امیدوار نبود تا وقتی که چنین عشق‌هایی در آن ریشه دارند. تاب‌آوری اهواز در  اختصاص بودجه میلیاردی معنی ندارد.

برای تعادل‌بخشی تاب‌آوری، شرط ژینایی در تداوم پوم‌تاکِ قلبِ جوانانِ هوشمند، عاشق، خلاق و سبزاندیش وطن است که عملاً ثابت کرده و می‌کنند که چراغِ خود می‌افروزند و از حجم بزرگ سیاهی‌ها، به نفرین پناه نمی‌آورند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار