اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
شوشان - جواد الهايي سحر :
آنچه دربالادست كرخه در حال وقوع است ، عمیقاً کاهنده امید و متبلورکننده احساسی دوگانه از شرم و خشم بود .

- چه کسی از افزایش بارگذاری نامتناسب با توان بوم‌شناختی حوضه آبخیز کرخه سود می‌برد؟ چه کسی عملاً خوشحال است که به بهانه ظاهراً دلپذیرِ احترام به نظر کشاورزان محرومِ شالیکار در پایاب کرخه، هورالعظیم خشک شود؟ 

- اصولاً ساختن سد بختیاری و ده‌ها سد کوچک و بزرگ دیگر در بالادست خوزستان و افزایش بارگذاری‌ ها و طرح‌های انتقال آب به قم، اصفهان، کاشان، یزد، کرمان، بوشهر، فارس و ... خیالِ چه کسانی را در هورالعظیم و شادگان راحت می‌کند؟

- بعد از سد معشوره نوبت به سد چولهول پلدختر و سد ده پهلوان شهرستان نورآباد رسید به همین سادگی خوزستان نابود میشود ...!

توجه كنيد به اين مصيبت؛؛
ایرنا۱۴۰۱/۱/۲۰
((معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت آب و نیرو گفت: سد معشوره لرستان در صورت تامین اعتبار در مدت سه سال ساخته و بهره برداری می شود.
"بهروز مرادی" روز جمعه(ديروز١٩ فروردين)  در حاشیه سفر وزیر نیرو به شهرستان چگنی و بازدید از سد معشوره در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار این سد پیش بینی شده و پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا می باشد.
وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه و وزارت نیرو بسته شده که از طریق تهاتر اعتبار این پروژه انجام شود و در صورت تخصیص آن سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

- وی به احداث سد چولهول پلدختر اشاره کرد و گفت: سد چولهول پلدختر مطالعات تکمیلی شناخت آن انجام شده و این سد به ارتفاع ۱۰۰ مترساخته می شود. معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت آب و نیرو  افزود : سد ده پهلوان شهرستان نورآباد به منظور تامین آب شرب منطقه نورآباد و کشاورزی این شهرستان مطالعات مرحله شناخت آن انجام گرفته و امیدواریم که این سدها به سرانجام برساند .بنقل از ایرنا))

- اين مرگ سرزميني، كاهش تاب آوري كرخه، مرگ ابرزيست بوم ترين تالاب ايران هورالعظيم، كوچ اجباري روستاهاي مرزنشين، تخريب اقتصاد كشاورزي، ايجاد كانون هاي ريزگرد دوربردتا عمق مركز كشور، كوچ اجباري دامداران و تخريب جلگه سبز خوزستان را چه كسي پاسخگو است؟

#نه به سد معشوره در بالادست کرخه
# نه به سد چولهول پلدختر
# نه به سدده پهلوان شهرستان نورآباد
#نه به سدسازی گسترده 
#نه به تخریب گسترده خوزستان

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار