اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶
 شوشان - حجت الاسلام سید سجاد جلویانی :
در طول چهار دهه  اخیر روز شهادت علامه مرتضی مطهری(۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ شمسی) ، توسط گروه تروریستی فرقان بنام روز معلم نام گذاری گردید . علت انتخاب چنین اسمی برای روز معلم ، شهادت دانشمندی است که در عرصه خدمات آموزشی و تربیتی جامعه ایران تلاش و کوشش فراوان نمود . 
مطهری مصلحی بود که در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه و حوزه و جامعه اسلامی ، اشتهار کامل داشت و در علوم اسلامی دارای تخصص و اجتهاد کامل بود .
 وی دارای کرسی تدریس در  حوزه و دانشگاه،  و نظریه پرداز اسلامی بود . در ورای این حقیقت ارزشی شهید مطهری ، در جامعه آموزشی ایران ، چنین نام گذاری دارای مقبولیت  نگردید و حتی در نهاد آموزش و پرورش هم جایگاهی ارزشی پیدا نکرد . در حوزه های علمیه شاید در حد نام و گرامی داشن روز معلم ،اشاره ای به شخصیت و خدمات اصلاحی علامه مطهری اقدام می گردید . و منابع تالیفی مطهری در علوم عقلی و نقلی در دستور کار آموزشی قرار نگرفت و یا متدلوژی علمی مطهری بعنوان یک متن آموزشی تدوین نگردید تا طلاب در حوزه تحقیق و پژوهش با متدلوژی مطهری آشنا گردند  .
 طلاب حوزه های علمیه بر مبناء ذوق شخصی اقدام به مطالعه و بهره برداری از افکار و آثار  علمی استاد مطهری می نمایند . 
در دانشگاه های ایران در عمل چنین روزی در تقویم و دستور آموزشی وجود ندارد و حتی اگر گروهی تلاش می کردند چنین روزی را گرامی دارند آرام و نرم به آنها تذکر داده می شد که  گرامی داشت این روز متعلق به آموزش و پرورش است که معلمان در آنجا تدریس می نمایند و در دانشگاهها اساتید حضور دارند   و شاءن و جایگاه اساتید آنها  بالاتر از مقام معلمی است و نیازی به تبریک و گرامی داشت آن نیست . 
در نهاد های آموزشی ایران شبهه ای رواج دارد که  شادی در چنین روزی که با شهادت استاد مطهری همراه است  تناقض دارد.. و نمی توان در چنین مراسمی شادی نمود . پس بهتر است در حد یک نام از  کنار آن عبور نمود . 
در سپاه پاسداران روز شهادت شهید مطهری را روز عقیدتی نام گذاری نمودند و این هم در اندازه  یک اسم و گاه در حد تبریک در بین الصلاتین ظهر و عصر گرامی داشته می شود  . 
هر چه هست شایسته بود روز شهادت علامه مطهری ، بنام روز (گرامی داشت شهید مطهری)  نام گذاری می گردید و کرسی شهید مطهری در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش تاسیس می گردید تا نقش و جایگاه علمی و اصلاحی شهید مطهری بعنوان یک الگو و مصلح اجتماعی و علمی  تبین و تدریس  می گردید . پیشنهاد می گردد رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم آموزشی ایران اسلامی ، سالروز مبعث (   ۲۷  رجب بعثت  /  ۶۰۹  م )  رسول گرامی اسلام را بعنوان ، روز گرامی داشت علم و دانشمندان نام گذاری نمایند تا در نهادهای آموزشی اسوه و الگوی اصلی که محمد رسول الله باشد دستور کار قرار گیرد و پیوند علم و عمل وحیانی و بشری تحقق یابد و اندیشه و سنت محمد رسول الله اساس و پایه تعلیم و تربیت اسلامی و علمی قرار گیرد و شبهات وارده بر گرامی داشت چنین روز ارزشمندی برطرف گردد . 
اهواز  ۱۳  اردیبهشت  ۱۴۰۱ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار