اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
شوشان به نقل از امتداد :
در حالی که فضای عمومی جامعه در واپسین روزهای هفته گذشته درگیر ماجرای افشای اتفاقی! فایل صوتی یکی از چهره‌های اصولگرا در حمایت از رئیس مجلس انقلابی بود، یکی از ثروتمندترین استان‌های کشور، لحظات ناآرامی را در میان اعتراضات مردم به وضعیت معیشتی و گرانی اقلام ضروری زندگی تجربه کرد. 

اعتراضاتی که البته در میان قطعی اینترنت و شبکه پیامکی در خوزستان، چندان مجال بروز و ظهور رسانه‌ای پیدا نکرده و اطلاع مستندی از جزئیات آن به فضای رسانه‌ای و مجازی ایرانیان پیدا نکرد. 

 آغاز اعتراضات از سوسنگرد
خبرهای کسب شده میدانی از آغاز این اعتراضات در سوسنگرد و سپس ایذه حکایت دارد که پس از چند ساعت به شهرستان شادگان نیز سرایت کرده و ظاهرا بر اساس اخبار غیررسمی، چند مصدوم نیز بر جای گذاشته است. 

بر اساس اخبار بدست آمده، منشا این اعتراضات، مسئله گرانی اقلام و ارزاق عمومی مایحتاج مردم بوده که ماجرای گرانی اخیر آرد و حتی ماکارونی به آن دامن زده و به خشم مردم این مناطق منجر شده است. 

به گفته اهالی بومی این استان، این اعتراضات تا ظهر امروز(شنبه) ادامه داشته و این مسئله، منجر به قطع شدن اینترنت در شهرستان‌های سوسنگرد، شادگان، ایذه و حتی اهواز شده است. در کنار این تحدید ارتباطی، همچنین خبرها از محدودیت اعمال شده در شبکه پیامکی برخی نقاط خوزستان در شب گذشته و ساعاتی از شنبه حکایت داشته است. 

در این بین، همانگونه که جسته و گریخته در برخی از حساب‌های کاربری هموطنان خوزستانی نیز منتشر شد، تنها شبکه اینترنت خانگی، آن هم به کندی شدید فعال بوده که همین مسئله، مشکلات جدی و گسترده‌ای را برای مردم خوزستان به دنبال داشته است. 

 قطعی چند ساعته اینترنت از ۹ صبح در اهواز
قطعی اینترنت ایرانسل و همراه اول تا به جایی ادامه یافته که صبح شنبه(حوالی ساعت ۹) به شهرستان اهواز نیز سرایت یافته و شهروندان اهوازی تا پس از ظهر امروز با مشکل قطعی اینترنت دست و پنجه نرم کرده‌اند. 

همین قطعی اینترنت نیز سبب شد تا عاملین این اقدام به هدف خود رسیده و مردم خوزستان در رسانه‌های محلی و بومی و همچنین شبکه‌های اجتماعی نتوانند، هیچ گونه اطلاع‌رسانی اعم از مکتوب و تصویری درباره ماوقع این اعتراضات داشته باشند. 

 یک فعال مدنی خوزستانی: سکوت مسئولان در مواجهه با گرانی کالاها، مردم را خشمگین‌تر کرده

در همین رابطه، یکی از فعالین مدنی خوزستان ، ضمن اشاره به دلایل پدید آمدن این اعتراضات، عنوان داشت: شهرهایی که در خوزستان تا قدری با مرکز استان فاصله دارند، مسئله کمبود برخی از ارزاق و کالاهای ضروری در آن‌ها، زودتر از دیگرمناطق استان احساس می‌شود.

به عنوان نمونه، بخشی از ارزاق ایذه از بالادست(حوالی اصفهان) تامین شده و به همین دلیل، کمبود ارزاق با سرعت بیشتری در این مناطق آشکار می‌شود. کما اینکه در طول ده سال اخیر نیز، همواره شاهد بودیم که ایذه به دلیل همین آسیب‌پذیری اجتماعی و اقتصادی از فعال‌ترین نقاط خوزستان در بیان اعتراضات و مطالبات عمومی به مسائلی نظیر کمبود آب و ریزگردها و دیگر مسائل بوده است. 

در مورد سوسنگرد نیز همین مسئله صدق کرده و در خصوص این شهرستان نیز با مشکل مشابه روبرو بوده‌ایم. متاسفانه یکی از مشکلات مردم خوزستان این است که هیچ مقام مسئولی خود را ملزم به اطلاع‌رسانی صریح و شفاف با افکار عمومی درباره دلایل گرانی‌ها و مشکلات معیشتی نمی‌داند و همین مسئله به خشم مردم دامن زده است. 

آنچه مردم را عصبی‌تر کرده، این است که اساسا نمی‌دانند که داستان از چه قرار است و مدام با سکوت مسئولین یا بدتر از آن با توجیهات بدتر از گناه روبرو می‌شوند. مثلا یکی از ادعاهایی که درباره علت گرانی نان مطرح شد، بحث قاچاق نان بود که واقعا مسخره به نظر می‌رسید و مردم را خشمگین‌تر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار