شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
شوشان - علی عبدالخانی :
۱- یاداشتِ " علت و معلول در جنایت متروپل "* به قلم این نگارنده حول ۲ محور حقوقی می چرخید. محور اول *تعقیب جنایی و مجازات شفاف و فوری همه عوامل دخیل در جنایت* ساختمان متروپل بود. در محور دوم بر لزوم ناامن کردن *فضای شغلی - فعالیتی* این قبیل مافیاهای ساختمانی در سطح کشور تاکید کرده بودیم. به نظر این نگارنده مفهوم امنیت ملی در این ارتباط مقوله ی بسیار مهمی است و *از طریق اقناع افکار عمومی و اطمینان بخشیدن به آنها مبنی بر قطعیت مجازات عاملان و تسهیل کنندگان این فاجعه و تبدیل شدنشان به درس عبرتی برای دیگران قابل تحقق است.

۲- پیام تسلیت رهبر انقلاب  در ارتباط با ریزش ساختمان متروپل حاوی ۲ نکته اساسی بود. متن زیر بخش دوم پیام است:
" وظیفه‌ی پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت‌آموز آنان با همکاری قوه‌ی قضائیه و نیز تلاش گسترده برای جلوگیری از تکرار آن در همه‌ی نقاط کشور، بر عهده‌ی همه‌ی ما مسئولان کشور است ".*

همانطور که ملاحظه می کنید موضوع متروپل حایز اهمیت فوق العاده است زیرا ارشدترین مقام این کشور در ماهیت و جزئیات آن ورود کرده اند. ایشان تعقیب مقصران حادثه و مجازات عبرت آموز آنان و منع تکرار این حالت در سطح کشور را مورد تاکید قرار داده است.

بدون شک افکار عمومی *بویژه داغداران حادثه متروپل چنانچه از عمل کردنِ شفاف مسئولانِ به مفاد پیام رهبر معظم انقلاب مطمئن بشوند، قطعاً در جهت تقویت مفهوم امنیت و تمکین در برابر قانون و مقررات عمل خواهند کرد.
در این ماجرا همه چیز به سخنان، مواضع، اقدامات و درجه ی مسئولیت پذیری دست اندرکاران امر بستگی دارد.

در پایان صرفاً گوشزد می نمائیم که *منافع فردی یا محفلی* هیچکس قابل مقایسه با مفاهیمی همچون امنیت ملی و جلب رضایت شهروندان نیست.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار