شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
شوشان : به گزارش فارس از سمنان، دور زدن قانون در انتشار آگهی‌های دولتی توسط شماری از مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها داد سرپرست امور مطبوعات و فضای مجازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان را درآورد!

ابراهیم پورتقی، سرپرست امور مطبوعات و فضای مجازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در مرقومه‌ای با عنوان « مسؤولین محترم: کجا قانون گفته یک بام و دو هوا؟»، نوشته است: چرا باید وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه از انتخاب رسانه در توزیع آگهی‌هایشان مستثنی باشند؛ ولی سایر دستگاه‌ها این‌طور نیست؟

وی می‌گوید: در این شرایط، حق بسیاری از رسانه‌ها ضایع و آگهی‌ها تنها بین تعداد خاصی از رسانه‌ها توزیع می‌شود؛ از طرفی دیگر، رسانه‌ها همواره ادعا دارند که آگهی‌های نفتی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما نداده و باید جزو مبالغ آگهی اختصاصی در ارشاد منظور نشود.

سرپرست امور مطبوعات و فضای مجازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: اتخاذ ترتیب اثر مناسب برای تمکین قانون تمرکز آگهی‌ها توسط همه دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی ازجمله آب و فاضلاب، برق و . . . ضرورت دارد.

پورتقی عقیده دارد: توزیع خارج از سامانه به محل و بستری مناسب و بی‌حاشیه برای فساد مالی، رانت، امتیازگیری و ... برای هر دو طرف معادله (رسانه و روابط عمومی دستگاه) تبدیل شده است.

وی می‌گوید: با توجه به ابلاغ سرپرست سابق دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان نسبت به ارسال آگهی‌ها صرفاً از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فقط شهرداری‌های شهمیرزاد و سرخه از این بخشنامه تمکین کرده‌اند و مابقی به‌صورت ایالاتی خودمختار عمل می‌کنند.

سرپرست امور مطبوعات و فضای مجازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: ماده 29 دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی تصریح دارد نشریاتی که آگهی‌های دولتی را به‌صورت مستقیم و بدون تخصیص شناسه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دستگاه‌ها پذیرش و درج کنند، تا سه ماه از فهرست دریافت‌کنندگان آگهی‌های دولتی

حذف و از سایر حمایت‌های اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نیز محروم می‌شوند.

پورتقی گفت: همکاران رسانه این موضوع جدی بگیرند و قطعاً این امر اجرایی و با رسانه‌هایی که قانون را رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار