اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
شوشان - اردشیر شمس :
نگارنده بنایی نداشته  در خصوص بازنشستگان محترم مطالبی را به رشته تحریر در آورد.
ولی با توجه به اینکه  مشکلات و معضلات این عزیزان  که در گذشته نه چندان دور مشغول*  *خدمت به کشور بوده و امروز بازنشسته گردیده اند . و هر سال بر این معضلات و مشکلات   افزوده میشود  . همچنین هر سال بر  تعداد این*  *بازنشستگان محترم افزوده میشود به همین دلایل و احتمال برون رفت از این مشکلات که چندین سال است ادامه داشته و دارد نوشتاری را مرقوم نمائیم  .*
با توجه به اینکه کلیه کار کنان و کارگران کشور از طرف چند وزارتخانه مدیریت میشوند . و در حال حاظر   وزارت محترم کار و امور اجتماعی مسئولیت این اعتراضات بوجود آمده جدید را تحت مدیریت خود دارد  . مضافا  سایر وزارتخانه هایی که   بازنشستگان محترم   در آن مشغول خدمت بوده و اکنون بازنشسته شده اند انتظار میرفت که خود وزارتخانه متبوع  طبق قانون که در آن وزارتخانه مربوطه   برای بازنشستگان تعریف شده و به قانون تبدیل گردیده .  حق و حقوق این عزیزان را پرداخت نموده و شاهد اعتراضات  نباشیم .  ولی شوربختانه  این امر محقق نگردیده  و باعث گلایه مندی و  اعتراضات این عزیزان بازنشسته در طی  سالیان متوالی  شده است .
باید به این امر مهم  توجه شود که این عزیزان بازنشسته عمر و جوانی  خود را تقدیم  کشور و مردم نموده اند . مضافا هر ماه طبق قانون حق بیمه و مالیات را در طی مدت بیش از 30 سال بدون هیچ اعتراض و تنشی پردخت نموده اند .
این عزیزان محترم چه کشوری و چه تامین اجتماعی و غیره حقوق قانونی خود را مطالبه میکنند . نه چیزی افزون بر حقوق حقه خود.*
به طور مثال  بازنشسته های محترم  در امر آموزش و پرورش  . چندین سال  ما و فرزندان ما را برای اداره کشور تعلیم و آموزش داده اند .
 همچنین کارکنان و کارمندان دیروز دولت که بعد از ۳۰ سال  بازنشسته گردیده اند .  اداره کشور را عهده دار بوده و عمر خود را تقدیم  ملت و این کشور کرده اند .
در مورد کارگران محترم دیروز و بازنشستگان محترم امروز تامین اجتمائی که کارهای یدی و سختی را در دوران خدمت انجام داده و عمر و جوانی خود را صرف چرخش کارخانجات و تولید کشور نموده اند و مانند دیگر عزازان فوق هر ماه بیمه و مالیات را در طی مدت خدمت بدون تاخیر پرداخت کرده اند .
 این عزیزان بازنشسته تامین اجتماعی هیچ گونه توقع و چشم داشتی به بیت المال و اموال دولت  ندارند . فقط حق و حقوقی که در طی بیش ازسه دهه در خزانه دولت  پرداخت نموده اند را درخواست دارند .
مقامات و وزارتخانه های محترم  متولی این بازنشستگان باید توجه داشته باشند که هزینه زندگی برای این عزیزان بسیار سخت  است بصورتی که یک بازنشسته دریافتی حقوق ماهانه را فقط برای حداکثر دو هفته کفاف و گذران زندگی را پوشش میدهد  . به دلیل اینکه تورم و گرانی هرسال بیشتر  از افزایشاتی است  که به این  عزیزان تعلق میگیرد بر آنها تحمیل می شود .
بنده یک تحقیقی در مورد بازنشستگان  سایر کشورها انجام داده ام بزرگواران   اگر توجه کرده باشید اکثر تورسیت ها و گردشگران که به ایران سفر میکنند . پا به سن گذاشته  و مسن هستتد .
در چند مورد که با  این توریستهایی که در نقاط مختلف ایران در حین سفر و گردشگری بوده اند برخورد نموده ام .
لذا  با  برخی از این گردشگران  هر چند  به سختی ولی قادر بودم با آنها مباحثه کوتاهی داشته باشم   البته  برخی از آنها هم دارای  مترجم بوده اند .
بنده  این  پرسش را داشتم که چرا اکثرا پا به سن گذاشته ها را در ایران  برای گردش و سفر  مشاهده میکنیم . آن گردشگران و توریستهای خارجی  در پاسخ به پرسش این حقیر  گفتند . ما بازنشسته هستیم و مابقی عمرمان را در سفر به سایر کشورها و دیدن نقاط مختلف دنیا  سپری میکنیم . و افزودند  ما چندین سال برای دولت و کشورمان خدمت و کار کرده و مضافا مالیات پرداخت نموده ایم .( اکنون در مقابل خدمت ما . دولت و کشور در  خدمت ما هستند و با پرداخت حقوق مکفی به بازنشستگان ما  از باقی مانده  عمرمان لذت می بریم .)

ولی شوربختانه در کشور ما ایران سرافراز و کهن و زر خیز کار کنان و کارگران  بعد از اتمام دوران خدمت و کار و دوران بازنشستگی  مجداد به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم اکثرا شغل جدیدی برای خود دست و پا کرده و اکثرا شغل دوم دارند .

بنده در خصوص کانون باز نشستگان تامین اجتماعی یک برسی و  تفحص اجمالی نموده ام هر چند ممکن است نواقصی داشته باشد*

ولی به نتایجی رسیده ام . این صندوق تامین اجتماعی که میلیونها  ایرانی را تحت پوشش خود دارد و دارای چند میلیون بازنشسته است و سرمایه این صندوق بازنشستگان بخصوص (شستا)   طبق اسناد و مدارک بسیار بالا است .

این سرمایه صندوق ماحصل پرداختی این  کارگران و کارکنان  بوده است که حالا بخشی از آنها بازنشسته شده اند .   سازمان تامین اجتماعی در چند سال گذشته  به کرات اعلام نموده اند  این صندوق که متعلق به بازنشستگان است چند صد هزار میلیارد تومان از دولت های پیشین طلبکار هستند و تا کنون دولتها   بدهی خود را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت ننموده اند  . این معضل چندین سال است ادامه دارد .
در چند سال گذشته این بازنشستگان محترم تامین اجتماعی  به دفعات اعتراض نموده . و اعلام کرده اند  که حق قانونی ما را پرداخت نمائید .

با توجه به اخبار واصله و مصاحبه مقامات دولت سیزدهم و سخنگوی دولت در خصوص مشکل جدید که برای باز نشستگان تامین اجتماعی بوجود آمده است .  رئیس جمهور محترم نقشی در کاهش افزایشات این بازنشستگان  نداشته است .  و ظاهرا قرار بود طبق مصوبه که در شورای عالی کار و ....... افزایشاتی  تصویب شده است و قرار بود طبق همان مصوبه شورای عالی کار  . این افزایشات محاسبه گردد . و قرار بر این  بود که میزان افزایش سالانه خیلی بیشتر  از چیزی است که اکنون قرار است برای آنها محاسبه گردد .  این تغییر و کاهش میزان درصد بازنشستگان  را خود وزارتخانه کار و امور اجتماعی که متولی  سازمان تامین اجتماعی است . این تصمیم غیره کارشناسی  را گرفته است .

لذا رئیس جمهور محترم هیچ نقشی در این کاهش افزایشات مصوب شده  بازنشستگان نداشته  . و  وزارتخانه کار و تامین اجتماعی اقدام به کاهش افزایشات قانونی  سالانه بازنشستگان را نموده و  انجام داده و باعث اعتراض بازنشستگان گردیده است

حال
از رئیس جمهور محترم  حضرت آیت الله رئیسی در خواست میشود در خصوص مشکل و معضل این بازنشستگان که چندین سال است وجود دارد و دولت های پیشین به هر دلیل  نتوانستند حل کنند  . و در زندگی  میلیونها ایرانی تحت پوشش تامین اجتماعی  بسیار تاثیر گذار  است  .ورود کرده و انشالله در صورت صلاح دید دستورات لازم  را برای  محاسبه و افزایش میزان دریافتی طبق مصوبه شورای عالی  کار صورت گیرد  . و مشکل بازنشستگان محترم تامین اجتماعی را برای همیشه حل و فصل نمایند .
خرداد ماه 1401
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار