شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳
شوشان - ابوالفضل بابادی شوراب/ کوهرنگ، چهارمحال و بختیاری :
به تازگی مطلبی با عنوان "بیگانه در خانه خود" توسط برادر گرامی آقای داود حیدری نگارش شده و توسط برادر بزرگوار دیگری به نام آقای علی محمودی، فعال رسانه ای و سیاسی و مدیر کانال یادیاران منتشر گردید و در پی نوشت آن، موضوعی بیان شد که با واقعیت انجمن فرهنگبانان بختیاری همخوانی ندارد.

در پانوشت این یادداشت ذکر شده که "انجمن فرهنگبانان بختیاری درصدد تقاضای مجوز تجمع برای اعتراض به تحریف تاریخ و صرف نابجای بودجه های عمومی شهرداری شهرکرد، به یکی دو فامیل خاص در شهرکرد می باشند" که از اساس کذب و بیان آن در جهت ضدیت با ایران و بختیاری است.

اول آنکه تا آنجا که مطلعم انجمن فرهنگبانان بختیاری، یک انجمن فرهنگی است که اعضای آن ترجیح می دهند از مسایل سیاسی و اعتراضی دوری کنند و بدنبال ایجاد ضدیت سازی بختیاری با اقوام دیگر نیستند و براساس منش بختیاری خود، با همه اقوام و فرهنگ هایی که زیر پرچم ایران زندگی می کنند، برادری و اخوت دارند.

دوم آنکه برگزارکنندگان همایش ایل بختیاری در چهارمحال و بختیاری پیش از برگزاری گرامی داشت روز شهرکرد، بدنبال انجام چنین همایشی برای‌پاسداشت و بیان خدمات بختیاری ها به فرهنگ ایرانی بودند و کوشش برخی برای احساسی و واکنشی معرفی کردن انگیزه این برگزارکنندگان، اجحاف به ایل بختیاری و تکرار انگاره های غلط و احساسی استعمار درباره روشنفکران و فعالین فرهنگی بختیاری است.

سوم ای کاش نویسندگان یادداشت "بیگانه در خانه خود" قبل از انتشار یادداشت خود، مشورتی با احمد رضا خان بختیار بعنوان دبیر همایش و دیگر برگزار کنندگان این همایش انجام می دادند، تا نوشته شان برای مردم اقوام دیگر، خصوصا مردم هم ریشه دهکردی ضدیت و سوءتفاهم ایجاد نمی کرد و بهانه ای به تندروهای قومی برای خلل در برگزاری همایش فرهنگی بختیاری ها نمی داد.

بهر حال بیان دردها و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی ایل بختیاری باید در فضایی کاملا آرام و مسالمت آمیز و با حفظ برادری، اطمینان بخشی نسبت به انگیزه های مان و رفع ابهامات و کدورت ها با اقوام دیگر، همراه باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار