اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
و اما مردمان نیکونهاد خوش باطن، نیک خواه و درست اندیشه اهواز كه از دید خرد، داد، راستی و مردم دوستی پیشرو و نامداراند خود بر عليه بي برنامگي پسماند اهواز بايد بپا خيزند چگونه ؟ به كودكان و افراد خانواده خود چند قدم اساسي در خصوص زباله آموزش دهيم
شوشان - جواد الهايي سحر :
اهتمام به مديريت خردمندانه زباله و پسماند را از خود و خانواده شروع كنيم تفكيك پسماند خشك از تر  پلاستيك از فلز وسايل الكترونيكي و سمي داروها را از خانواده هاي خود اموزش دهيم 

عدم ريختن زباله در كوچه و خيابان و پاركها را از كودكان خود شروع كنيم پسماند ساختماني را در اطراف شهر رهاسازي نكنينم 
این سرنوشت سزاوار شهر اهواز نيست 

برخی از مناظری که می‌بینی با خود می‌پرسی: چگونه ممکن است مسوولان شورا، شهرداري و پسماند ببینند و برای درمانش اقدامی نکنند؟ بخصوص اگر قدمت این فجایع و خسارت‌ها بیش‌تر از چند دهه ادامه داشته باشد؟

کشوری که هفتصد هزار میلیارد تومان بودجه داشته تا حدود یک‌ هزار سد مخزنی بسازد، چرا در طول همین مدت که آن سدها را ساخته، یک‌دهم آن پول را صرف ایجاد تصفیه‌خانه و مدیریت زباله و شیرابه نکرده است؟
 

 آن نمایندگان مجلسی که این روزها نيست و مفقود هستند تا بحال به سايت صفيره رفته اند با مسئولين پسماند اهواز روساي بيمارستان هاي اهواز در خصوص مديريت پسماند عفوني كه با ماشينهاي زباله خانگي جابجا ميشود ،نشسته اند؟

 چرا اندکی از آن غیرت و تعصب اول انتخابات را برای مشكلات بي شمار پسماند اهواز و سگ هاي بي صاحب نشان نمی‌دهند؟ مگر مطابق قانونی که خودتان در برنامه پنج‌ساله چهارم تصویب کردید، قرار نبود همه سکونتگاه‌های بالای دویست‌هزارنفر جمعیت که در کنار رودخانه، تالاب یا سواحل هستند،برخوردار از تصفیه‌ خانه‌های مجهز باشند؟ مگر قانون مدیریت پسماند را شما تصویب نکرده‌اید؟ مگر به اجرای اصل پنجاه قانون اساسی اعتقاد ندارید؟ چگونه اجازه می‌دهید جان و امید میلیون‌ها ایرانی دراهواز و شهرهاي اقماري اهواز  قربانی بی‌قانونی و بی‌تفاوتی شما شود؟


واما مردمان نیکونهاد خوش باطن، نیک خواه و درست اندیشه اهواز  كه از دید خرد، داد، راستی و مردم دوستی پیشرو و نامداراند خود بر عليه بي برنامگي پسماند اهواز بايد بپا خيزند چگونه ؟
به كودكان و افراد خانواده خود چند قدم اساسي در خصوص زباله آموزش دهيم 

1) قدم اول، کاهش زباله
میزان زباله تولیدی خودمان را تا جایی که ممکن است کاهش دهیم.
2) قدم دوم، تفکیک زباله
همه با این مسئله موافقیم که باید هر چه بیشتر، زباله‌های قابل بازیافت را به چرخه استفاده برگردانیم. ولی مهم‌ترین کار، این است که ابتدا مطمئن شویم که زباله‌های قابل بازیافتی که تولید می‌کنیم، به جای درستی برای بازیافت منتقل می‌شوند. 
3) همیشه در منزلتان چند سطل جداگانه برای نگه داشتن زباله‌ها در نظر بگیرید. زباله‌ها را به دو دسته اصلی «تر» و «خشک» تقسیم کنید
و در آخر  گفتار اميرالمومنين (ع) است که می فرماید ؛خردمند آن است كه هر چيزى را در جاى خود مى نهد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار