شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
شوشان - دکتر یاور شاه‌ولی  کارشناس ارشد علوم سیاسی :
چندین دهه است که دولت های مختلف آمریکا در تلاش بوده اند تا با محوریت اسرائیل یک ائتلاف منطقه ای یا چتر امنیتی را در منطقه ی خلیج فارس تشکیل دهند که ضمن رسمیت دادن به رژیم صهیونسیتی،زمینه ی خروج خود را از منطقه فراهم و در هزینه های خود نیز کاهش چشمگیری را ایجاد نموده وتا حدودی افکار عمومی مالیات دهندگان آمریکایی را مدیریت نمایند،ضمن اینکه اطمینان حاصل کنند منافع آنان در خاورمیانه با کمترین هزینه حفظ خواهد شد. مقابله با ایران عنوان این ائتلاف نامیمون است.
یک پیش فرض تقریبا مسلم در مورد جنگ های منطقه در دهه های اخیر وجود دارد و آن اینکه ایران با هیچ همسایه ای به جنگ بر نخاسته است و دلیلی هم ندارد که در آینده وارد جنگ شود زیرا کشور های همسایه با ایران در بسیاری موارد اشتراکات فراوانی دارد که پایین ترین سطح آنها منافع مشترک منطقه ای است و عاقلانه نیست آنها را به خطر اندازد . از طرف دیگر یکی از کشور های منطقه ای با حمایت بقیه ی اعضا جنگی هشت ساله را علیه ایران به راه انداخت و صدمات فراوانی نیز به کشور ما وارد کرد.
همان کشور مدتی بعد به کشور عربی دیگر تجاوز کرد .
کشور عربی دیگری به بهانه‌ی واهی همسایه فقیر خود را حدود هشت سال است تحت ظالمانه ترین تجاوزات و ستم ها قرار داده است.
 همین کشورها در مقاطع مختلفی سایر کشورهای همسایه را تحریک به هجمه به ایران کرده اند که البته این کشورها در دام آنها نیفتادند.
اما این روزها و قبل از سفر از روی استیصال بایدن به منطقه بحث ائتلاف با محوریت اسرائیل با تبلیغات رسانه ای پررنگ تر شده است.
کشورهای عربی به خوبی می دانند ایران اهل تجاوز به آنها نیست،لذا اصولاً در نهان نیز موضوعیتی برای آن قائل نیستند.تنها رژیمی که از توانایی ها و پیشرفت های ایران هراسناک است ،رژیم صهیونیستی است که تلاش دارد به هر شکل ممکن خود را در میان کشورهای منطقه جا زده و کسب مشروعیت کند .
حاکمان کشورهای خلیج فارس و سیاستمداران رژیم صهیونسیتی که دلگرم به حمایت آمریکا و بعضی اروپایی ها هم هستند باید با یک واقعیت مهم مواجه شوند،که در هر حالتی مغلوب این میدان خواهند بود.
 در صورت شکست مذاکرات وین _دوحه احتمال دارد که اسراییل دیوانگی کرده و به تاسیسات ایران حمله کند که یکی از دلایل عجله اسرائیل برای شکل دهی به این ائتلاف همین موضوع است. در این صورت ایران این حق را خواهد داشت که تمام کشورهای عضو ائتلاف (اگر شکل بگیرد) آنطور که خود می خواهد مورد حمله قرار دهد،انوقت معادلات جدیدی در منطقه شکل خواهد گرفت.
اگر هر کدام از کشورهای عربی خلیج فارس در قالب این ائتلاف بخواهد به ایران حمله نظامی کند این را مطمئن باشد که اسرائیل هیچگاه خود را در موضع حملات ایران قرار نخواهد داد و به بهانه های مختلف از زیر بار تعهدات شانه خالی خواهد کرد زیرا سنگینی پاسخ ایران را محاسبه کرده و حدس خواهد زد.
آمریکا و اروپا که خود درگیر جنگ روسیه _اوکراین هستند،احتمالا آنقدر اهل محاسبه هستند که میدان جدیدی را برای خود باز نکنند تا روسیه آنچه را در فکر دارد اجرایی کند.
خبرسازی های ترکیه و آذربایجان و گاهی طالبان در مرزهای غربی و شرقی ایران هم نوعی حرکات ایذایی است که نه کشورهای عربی و نه اسراییل نباید خود را به آن دلخوش کنند.
پس در هر دو حالت ذکر شده آنکه از این ائتلاف کمی سود خواهد برد اسرائیل است و در هر حالت دیگری کشورهای همسایه ی ایران در صورت پیش گرفتن رویه ی خصمانه علیه ایران اسلامی ،بازنده این ائتلاف هستند. هم اسرائیل و هم ائتلاف کنندگان با این رژيم علیه ایران باید بدانند جوانان مؤمن  وانقلابی و دانشمند کشور با شناخت خوبی که از سیستم‌های دفاع دفاع هوايی عبری دارند از امروز برآنند که سیستم هدایت موشکهای خود را به نحوی بهینه کنند که از چتر امنیت دفاعی عبری براحتی عبور کنندتا تحقق عینی این آیه قرآنی باشند  که *وَمَا رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ ولِکنَّ الله و رَمی* 
عقل و واقعیت حکم می کند که حاکمان همسایه‌های جنوبی ایران به سمت تشکيل ائتلافی نروند که در هر حال بازنده آن هستند. 
روند رفع اختلافات با ایران را چنانکه از سر گرفته اند  به سر انجام برسانند وملتهای مسلمان عرب را بیش از این شرمنده ملت مظلوم فلسطین وقدس شریف نکنند و بگذارند ريشه این غده سرطانی که از داخل وبا مجاهدت مردم کرانه باختری و غزه در حال خشکیدن است برای هميشه  بخشکد و آنها ننگ همکاری با رژيم غاصب سرزمین های عربی و  *قاتل النساء و الاطفال من الامة العربیة* رادر تاریخ خود ثبت نکنند که آیندگان شان از آنها  سخت انتقام خواهند گرفت.
جمعه ۱۴۰۱/۴/۱۷
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار