شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۹
شوشان - محسن بهداروند مرداسی :
بر خلاف  «مشی اصلاحات»  «خط مشی انقلاب» و انقلابی گری هرگز  «آرمان ها» و  «ارزش های» یک کشور را به عقب نمی‌برد. در طول تاریخ مردمی که با «سرزندگی » و «امید» دست به انقلاب می‌زنند . تا مادامیکه به «اصول اولیه» آن انقلاب اعتقاد راسخ داشته باشند. به عقب بر نمیگردند. 
انقلاب یک  «مش و نگرش» کلان اجتماعیست. که تمامی لایه های جامعه در آن نقش ایفا می‌کنند. انقلاب  «مختص» و یا  «مصادره» یک باند یا جناح و گروه و دسته ایی نیست. جامعه ایی که با روحیه و گفتمان انقلابی  «انقلاب» می‌کند اگر از اهداف خود قصور کرد با  «اصلاحات» به  «انحراف» کشانده می‌شود. انقلاب و انقلابی گری  «یک فاز»  رو بجلو و  «پیش رونده» است.  «موتور انقلاب» جامعه را به پیش می‌برد. خط مشی و عملکرد انقلابی راهگشای مشکلات است. «التقاط »  مسیر اصلی انقلاب نیست. بلکه یک  «انحراف» است. بعنوان مثال حضرت آقا در مبارزه با  «رفع تبعیض» و مبارزه با رفاه طلبی و اشرافی‌گری و  «پدیده ی» ظلم جهانی همواره در گفتمان خود یک مشی انقلابی  «محض» داشته اند..  «لغزش ها» و  «چرخش ها» و  «ریزش ها» ریشه در مبانی انقلاب ندارد. باید دید که انقلاب را تا کجا  «تعریف» می کنیم. 
 «ذات انقلاب» باعث می‌شود که  «فرصت طلبان» و  «منفعت طلبان» از گردونه انقلاب خارج شوند. همانطور که بعدها دیدیم.. که  «مناقشات» و  «تناقضات» سیاسی و حزبی به  «فرایند» انقلاب کمک نکرد و تناقضات چند گانه در دیپلماسی ها بخشی از آرمان‌های انقلاب را به انحراف کشانید. که خوشبختانه امروز افکار عمومی در حال گذر از این اندیشه های  «رفرمی» و  «سازشکارانه» و تحمیلی است. اندیشه هایی که از  «بطن» انقلاب بهره نگرفته است. و یک  «غش مونتسکیویی» دارد.اصلاحات تحمیلی باعث می‌شود فشارهای بین المللی به ساختارهای انقلابی ضربه بزند.در حالیکه فشارهای جهانی در جهت روند و توسعه انقلاب نیست و تنها در جهت منافع خود حرکت می‌کندلذا با پلتفرم اصلاحات منافع عمومی تامین نمی‌شود. و آن روحیه ی انقلابیست که نیازهای یک کشور را تامین می‌کند. بنابراین انقلاب هر چه کاملتر و یکدست باشد کارسازتر و مفیدتر عمل می‌کنددر مسیر انقلاب است که تمامی آرمان هایمان محقق می‌شود. 
در پروسه انقلاب و انقلابی گریست که اخلاق و اخلاق مداری جان تازه ایی بخود می‌گیرد. همراهی و یکدستی با جوش خروش همه را در یک صف منسجم نگه میدارد. حال سوال اینجاست. که آیا صهیونیسم بین المللی با مش اصلاحی تغییر می‌کند. خروج ترامپ چه خسارت هایی تا به امروز بما زده است.اگر تضمین ها بدرستی انجام می‌گرفت امروز تحریم ها اثری نداشت چرا غربی ها هر روز میز بازی را تغییر می‌دهند. چرا اسرائیل هر روز در منطقه با شیوخ لابیگری می‌کندو چرا عربستان میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا شرایط بنفع او تغییر کند...
بی تعارف.. در  «سپهر سیاسی ایران» هر کس باید سهم  «خطای» خودش را بپذیرد. هر کس باید  «اشتباه» خودش را جبران کند. اصلاحات نشان داد که با  «آزمون» و  «خطاهای» بزرگی روبرو است و در فرایند انقلاب  «چالش های» بزرگی را ایجاد می‌کند. مشی اصلاحات و کسانی که ردای اصلاحات را به تن کردند باعث شدند  «ته مانده» اعتبارات اخلاقی را به هدر بدهند. و سرمایه اجتماعی را بسوزانند ..
 تعارض رفتار و گفتار و روش و منش در بین آنها گفتمان انقلابی را کمرنگ کرد و به منافع ملی ضربه زد. اینها بدون داشتن یک  «پلتفرم انقلابی و مدیریت منسجم قادر به رفع مشکلات کشور نبودند» حتی با رویکرد انقلابی در پی اصلاح امور نبودند. و عملکردشان بسیار ضعیف بود. و گاهی مملکت را تا آستانه ورشکستگی به پیش می‌بردند. داستان 88 از کجا شروع شد. خانواده‌هایی همچون«خاتمی،هاشمی، کروبی،موسوی ها، مشارکتی‌ها، فائزه ووووو چه سهمی داشتند. یک زن 60 ساله که طول ساندویچ ش از میدون انقلاب تا ولیعصر امتداد داشت. در آن روزهای حساس در خیابان چه میکرد. 
برای هر انقلابی رانت خواران اختلاس گر و رانت خواران سیاسی اش به یک اندازه  «سم» است.و فرق دولت‌ها در روش و منش اینجا روشن می‌شود.. امروز دولت کنونی با روش و منش انقلابی کارهای بسیار خوبی انجام داده است. و سرعت حل مشکلات بالاست. آنهم با انبوهی از مشکلاتی که خود هیچ نقشی در آن نداشته است.. اگر امسال سال بعد با گرانی ها و تورم روبرو هستیم.. مشکل در وعده گرانی آقای رئیسی نیست و نخواهد بود.. مشکل از آن کسانیست که کوهی از مشکلات را به ارث گذاشتند. و زیرکانه توپ را به زمین حریف پرتاب میکنند. امروز ارتباط ما با کشورهای منطقه خصوصا کشورهای عربی بسیار عالی و مفید است. و تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی بسیار حرفه ایی و خردمندانه عمل می‌کند. و در این شرایط هر ایران دوستی باید صادقانه و منصفانه دولت آقای رئیسی را حمایت کرده. و عادلانه عملکرد ایشان را قضاوت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار